Wyse thin client update r90l7

Status
Niet open voor verdere reacties.

DarkSilk

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2010
Berichten
61
Ik wil graag de Wyse thin client R90L7 updaten naar de nieuwste firmware versie, ik had de manual gevolgd dat je de USB_Firmware_Tool_1.15 ervoor moet gebruiken en op de usb de firmware met dat tooltje erop moet zetten, en bij die tool heb ik gekozen voor Update/push. Maar als ik die USB boot krijg ik alleen maar de Push Functie, dus dat die Windows 7 helemaal overnieuw doet installeren.

Maar hoe kan ik ervoor zorgen dat ik de Wyse thin Client kan updaten zonder de gegevens verloren te laten gaan?
 
??????? Sinds wanneer is er Windows 7 voor op de Thin client?
Een Thin client dient om te verbinden met een centrale server waar dan het échte werk op gebeurt (Citrix, Microsoft Terminal Server etc.)
Als je geen centrale configuratie-server hebt voor het instellen van de Wyse Thin clients, dan zul je de verbindingen etc. op de Thin client opnieuw moeten aanmaken/instellen na de firmware update, maar het gebruik van die centrale configuratie-server is eigenlijk de bedoeling voor omgevingen waar Thin clients worden gebruikt.
[Ik heb zelf ook geen centrale configuratie-manager, dus ik heb op mijn Wyse Thin clients 'handmatig' de verbindingen en instellingen gedaan (wij hebben maar een paar Wyse Thin clients, een stuk of 15)].

Tijs.
 
Bij ons hebben we deze in diverse varianten.
Wellicht heb jij wat anders. Welk type Wyse Thin client is het? Courante modellen lijken (o.a.) hier op het Web te bekijken.

EDIT: Ik zie zojuist dat je al vermeld had dat het een R90L7 is. Lijkt me nog steeds hetzelfde verhaal van toepassing dat de configuratie ervan centraal geregeld moet zijn, en je anders bij een firmware update weer alles van voren af aan moet instellen.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Zie de EDIT in mijn vorige posting: Als je de configuratie ervan niet centraal hebt geregeld, dan moet je bij een firmware update weer alles van voren af aan instellen. Oftewel: Richt vóórdat je de firmware update doet een centrale configuratie-server in waar je het zo regelt dat alle Wyse thin clients hun configuratie vandaan kunnen krijgen. Overigens lijkt me dat je ook de firmware update zelf via die configuratie-server kunt regelen/sturen/installeren.

Tijs.
 
Ok, :) Het is voor mijn stage,, we zijn een automatiserings bedrijf,, en we beheren de andere pc's op afstand, maar ik hoorde dat je deze Wyse clients op afstand kan overnemen en ook aan en uitzetten. Dus niet de normale Remote control, maar iets waar je de pc ook mee aan kan zetten... maar heb het nog niet echt gevonden hoe..
 
Nogmaals: Er draait op die Thin clients zélf geen Word, Excel etc., dus er is een snelle Citrix/Terminal/etc. server nodig waar vanaf de TC mee verbonden wordt. Op die Citrix/Terminal/etc. server vindt dan het échte werk plaats (Word, Excel, etc.)

De configuratie van de TC kan dan centraal geregeld worden. Zie hier, vanaf "Wyse Management Software":
Wyse Management Software
To stay productive in an environment of emerging protocols and standards, smart hardware like cloud clients must be managed efficiently and effectively. Scalable to tens of thousands of devices and beyond, Wyse Device Manager is the number one device management product for asset management, configuration management, diagnostics, and firmware updates for cloud clients and supported smart devices for the extended enterprise.

Wyse Device Manager


Wyse Configuration Manager (WCM) is an innovative self-configuring client technology for the cloud and Wyse-enhanced Windows Embedded virtual desktop environments. IT administrators can create configuration files using a simple standalone GUI or capture them from an already configured Wyse Windows Embedded device. This configuration can be automatically deployed to Windows Embedded devices when users login.

Wyse Configuration Manager

As part of Wyse's ongoing management strategy around delivering the best management solution for each user scenario, Wyse is integrating Windows Embedded Device Manager 2011 for System Center Configuration Manager (SCCM) 2007 into its thin client portfolio, enabling IT administrators to conveniently manage Windows Embedded devices from a single console, along with all their other computing systems like PCs, servers, and datacenters. We'll be releasing this exciting capability later this year, as a software update to our Windows Embedded Standard - based thin clients.

Microsoft Case Study - Windows Embedded Device Manager 2011

En het opstarten van zo'n apparaat op afstand is niet moeilijk, kan namelijk via WOL (Wake-On-Lan). WOL werkt altijd op het lokale netwerk (bijv. gedaan vanaf zo'n configuratie-server) en sóms (via een router die het aankan/toestaat) ook vanaf Internet.

Welke remote control optie er gebruikt wordt in Wyse TC's weet ik niet, maar omdat de TC alleen dient voor het verbinden met een centrale server kun je de sessie net zo goed vanaf die centrale server bekijken/overnemen. In Citrix doe je dat met Citrix Presentation Manager, op een Microsoft Terminal Server via TSADMIN.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan