WYSIWYG Editor geeft html codes in plaats van goede kleur/tekst

Status
Niet open voor verdere reacties.

gekkeabt

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2010
Berichten
59
Goedemorgen,

ik weet niet of ik het op de goed plek plaats..

Maar ik gebruik nu TinyMCE, alleen als ik dan de query laat verzenden naar mijn database dan zie ik op mijn database allemaal gekke tekentjes zoals dit :

&lt;p&gt;&lt;span style=&quot;color: #ff9900;&quot;&gt;Welkom op mijn site !&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;<br />
&lt;p&gt;&amp;nbsp;&lt;/p&gt;


en op mijn pagina zie ik dan :

<p><span style="color: #ff9900;">Welkom op onze site !</span></p>
<p>&nbsp;</p>

Ik gebruikte vroeger de standaar textbox alleen die is wat onhandig en je kan geen kleuren etc. instellen dus wilde ik een ander editor.

Weet iemand misschien hoe ik dit kan oplossen ?

Groet
 
ckeditor_3.5.2 -> probeer deze eens, kunt er heel veel in aanpassen en is redelijk makkelijk te gebruiken
 
Eigenlijk komt het er dus op neer dat je geen idee hebt waar je mee bezig bent.

dan zie ik op mijn database allemaal gekke tekentjes zoals dit :
&lt;p&gt;&lt;span style=&quot;color: #ff9900;&quot;&gt;Welkom op mijn site !&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;<br />
&lt;p&gt;&amp;nbsp;&lt;/p&gt;

Dat zijn geen gekke tekentjes, dat zijn html entities
oftewel de code voor speciale tekens zoals: <, > en "
en in dit geval het resultaat van TinyMCE-invoer in combinatie met een verkeerde instelling.

Wat er zou moeten gebeuren is dat
TinyMCE de door jou ingevoerde tekst met kleurmarkering
gaat omzetten naar
<p><span style="color: #ff9900;">Welkom op onze site !</span></p>
<p>&nbsp;</p>
en dat dit vervolgens wordt weggeschreven als html-markup.

Bij het weergeven van de pagina moet de html-markup dan op het scherm verschijnen
als één regel met de oranje tekst: "Welkom op onze site !"


Voordat je de tekst gaat invoeren met TinyMCE moet er ergens een instelling goed worden gezet.

Kun je ook even laten weten met welke editor je werkt?
Ikzelf gebruik geen WYSIWYG-editors maar misschien dat iemand anders je met het gebruik en de instellingen kan helpen.
 
@phobia
Met CKEditor zelfde verhaal,
maar als ik nou bijvoorbeeld via phpMyAdmin html invoer dan komt het er gewoon goed uit <b>Hoi</b> is dan ook gewoon bold.

@tecsman
Ja hij zou gewoon html moeten doorgeven maar hij doet het op de een of andere manier niet, bij elke editor dus misschien ligt het wel aan de instellingen die ik heb gezet bij het verzenden ofso ?

Ik werkte met TinyMCE maar ik denk dat CKEditor veel beter is dus die ga gebruik ik nu.
Dus CKEditor
Weet je nog misschien wat raad, is het misschien ook mogelijk om de tekens te laten vervoegen door de juiste html code ?
 
Als ik volgens vorige vraag over denk doe je een omzetting voor deze in de database te zetten dus naar speciale chars om criminaliteit te vermijden. bij het weergeven moet u de tegenovergestelde functie gebruiken. Maar vindt je heus wel Als je ze niet zou vinden moet je hieronder maar de vraag stellen.

mmm je domein is van copycat =>cc ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik werkte met TinyMCE maar ik denk dat CKEditor veel beter is dus die ga gebruik ik nu.
Dus CKEditor

Ik bedoelde eigenlijk met welke applicatie je werkt om je website te bouwen.
Ging er vanuit dat TinyMCE daarin enbedded was.
 
Even de vraag:
Ik gebruikte een normale textbox om waardes ( teksten ) aan te passen op mijn database, dat gaat goed.
Maar ik wil iets uitgebreider ( kleur, plaatjes, links etc. ) dus gebruik ik CKEditor maar als ik dat tekst dan opsla dan komt in de pagina de html code en komt in de database tekentjes zoals dit : &lt;p&gt;&lt;span style=&quot;color: #ff9900;&quot;&gt;Welkom op mijn site !&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;<br />
&lt;p&gt;&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
Die laat dus die code zien.

Maar hoe kan ik ervoor zorgen dat alleen html codes ( net als <a href="http://www.google.nl">Google</a> ) in de database komen en niet die gekke tekentjes.

Ja is een gratis domein, zonder inkomsten ga ik geen geld uitgeven :D


Ik gebruik mijn eigen Content Management System ( CMS )
En ik gebruik CKEditor.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan