• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

x aantal keer afdrukken en aantal in voettekst zien...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spiesse

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2011
beste forumisten,

ik ben op zoek naar een macro om het volgende te bereiken:

van een specifiek blad wil ik bv 100 prints hebben. In de voettekst (of een bepaalde cel) zou ik dan 1/100 willen zien op het eerste blad, 2/100 op het tweede blad, enz... dit tot 100/100 bereikt wordt en de printer stopt met printen :)

heeft iemand een tip voor me?

bedankt op voorhand!
spiesse

Code:
Sub hsv()
Dim i As Long
With Sheets(1)
For i = 1 To .Range("A1").Value
  .PageSetup.CenterFooter = i & "/" & .Range("A1")
  .PrintPreview
    Next i
  End With
End Sub

HSV,
deze doet idd de telling in de voettekst, wat al super is... Het enige wat ik zie is dat ik telkenmale de printopdracht moet geven. Bij een test voor 2 exemplaren moet ik dus twee keer het printvoorbeeld doorlopen en op afdrukken klikken. Kunnen deze stappen overgeslaan worden, dus dat er direct bij het lopen van de macro x aantal afdrukken naar de printer gestuurd worden?

dank bij voorbaat!

bedankt Niels,

kon ik eigenlijk wel zelf weten denk ik... maar tis maandag! :)

alvast bedankt, deze gaat op slot

spiesse

de collega's... tmoet anders zeggen ze nu... blijkbaar te weinig info gegeven voor het uitwerken van de opdracht...

wat het zou moeten worden...

als ik de eerste keer 5 exemplaren afdruk, zou de telling moeten gebeuren van 1 tot 5. druk ik de volgende keer terug 5 exemplaren af, dan zou het eerste blad van de tweede printopdracht 6 moeten zijn ipv terug 1...

zal wel geen grote verandering zijn maar bon... :)

Met een kleine aanpassing van de macro van HSV

Code:
Sub hsv()
Dim i As Long
With Sheets(1)
For i = 1 To .Range("A1").Value
  .PageSetup.CenterFooter = i + .Range("A2").Value & "/" & .Range("A1") + .Range("A2").Value
  .PrintPreview
    Next i
    .Range("A2").Value = .Range("A1").Value + .Range("A2").Value
  End With
End Sub

Niels

Niels,
wederom grote dank voor de geboden hulp. Deze kan nu echt op slot!

thx!
spiesse

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan