• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

x aantal regels van excel bestand 1 toevoegen aan excel bestand 2 via VBA

• Onderwerp starter Onderwerp starter sph
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

sph

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2014
Erg lastig te omschrijven :(

Ik gebruik een bepaalde excel file [serienummers] hierin in de 1e kolom 11111 t/m 99999 per regel als serienummer.
Er staan al 60000 serienummers in dus wil het niet 'vernielen' door een verkeerde formule te gebruiken, daar ctrl-z niet werkt in dit geval.

Situatie zoals het nu is:
Dus bij 11111: artikel - klantnaam - datum
Dan bij 11112: artikel - klantnaam - datum
etc. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Dan bij 55559: artikel - klantnaam - datum
Dan bij 60000: artikel - klantnaam - datum

Soms moet ik voor een klant een bep. artikel 100x uitleveren.
Hierbij wil ik heel graag vanuit excel bestand [grote bestelling] snel in kunnen voeren:

artikel - klantnaam - datum + AANTAL als variabele

Dan moet in [serienummers] alles worden aangevuld vanaf de laatste positie. WEL ZIJN SOMMIGE REGELS BLANCO.
Is dit te realiseren via VBA?

Heb al wat geprobeerd met selection en for next maar kom er echt niet uit.
Stap net over van liberty basic naar vba en moet echt wennen aan de taal.
(Iemand goede tips om perfect te leren VBA-en vanuit een boek in het Nederlands?)

Bij voorbaat zeer veel dank.

Laatst bewerkt:
Doe er vooral een voorbeeldje bij; niemand hier zit te wachten op een avondje gegevens intypen voordat ze überhaupt naar het vraagstuk kunnen kijken. Mij slaat het angstzweet al in mijn kladden als ik dit lees:

... alles worden aangevuld vanaf de laatste positie. WEL ZIJN SOMMIGE REGELS BLANCO.
Dan begin ik er zonder voorbeeldje al helemaal niet aan :).

Bekijk bijlage 227259
Bekijk bijlage 227261

Sorry, dit is voor mij allemaal nieuw, maar...

Bovenste is dus mijn fictieve lijst met serienummers.
De onderste is de invoer voor een grote bestelling.
In het echt is het wat uitgebreider en meer geïntegreerd, maar wil heel graag weten hoe de code eruit komt te zien.

Laatst bewerkt:
Als het onmogelijk is zou ik het graag willen lezen, kan ik het loslaten :rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan