• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

X-as in grafiek automatisch aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

nexus one

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2010
Beste forumleden,

Als eerst bedankt voor de geweldige oplossingen die ik al heb kunnen gebruiken.

Helaas heb ik nu een uitdaging waar ik niet uit kom.

In mijn grafiek moet de X-as net zo lang worden als de rij met weergegeven dagen (blad grafiek, bereik F6:BW6.
Het probleem is dat excel de cellen met een "" waarde ook meeneemt en dat is niet de bedoeling.
De lengte van rij is afhankelijk van de opgegeven begin- en einddatum.

Ik ben vrij nieuw met excel, maar dankzij jullie hulp ben ik al een aardig stukje op weg :thumb:

Bijgaand het betreffende excel 2007 bestandje
Bekijk bijlage nogeentest_backup.rar

Je hebt de dagen al dynamisch gemaakt doe dit op gelijke wijze met de overige grafiek gegevens.

Het verzamelen van gegevens is niet echt een probleem.
Het gaat er om als ik de range opgeef voor de x-as, de cellen met een "" waarde ook worden meegenomen. Dit resulteert in een lijn die naar de nul gaat, en dat wil ik voorkomen.

toch bedankt

Als je alles dynamisch maakt dan wordt het bereik zo groot als er gegevens in staan en heb je dus geen "" waarden

opgelost

ik sluit dit topic want ik heb de oplossing gevonden dooe de kolommen automatisch te verbergen. Dank u bakkertje :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan