• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

X-as van een grafiek klopt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

drive

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2007
Berichten
788
Mijn dochter moet een grafiek maken, maar ze komt er niet uit. Ze wil op de x-as verschillende tijden plaatsen (1 uur, 1,5 uur, 2 uur en 2,5 uur), maar er komt alleen maar 1 uur te staan. Ook staat er dat er geen legenda bekend is. As je op de grafiek rechtsklikt, dan komt er een menuutje tevoorschijn en daar staat onder andere bij: gegevens selecteren. Bij de bovenste grafiekjes staan in de bovenste regel een formule, maar bij het onderste grafiekje niet. Als ik die andere formule overtyp, krijg ik eerst de melding dat het een ongeldige verwijzing is. En het moet naar een open werkblad zijn. Ik weet niet wat dit betekent. Ook krijg ik de melding dat het automatisch bewerken van koppelingen is uitgeschakeld. Wat betekent dat?
De problemen komen waarschijnlijk door het toevoegen van losse foutbalkjes per staaf.
Zou iemand haar verder kunnen helpen met dit probleem?
 
als je even een bestandje bijvoegt, dan kunnen we je directer helpen en mogelijk zelfs een directe oplossing aanbieden......
 
Hierbij de bijlage. Het gaat om het 2e tabblad, de onderste 2 grafieken. De as moet hetzelfde worden als de 2 grafieken erboven.
 

Bijlagen

  • grafieken (nieuw).xls
    65,5 KB · Weergaven: 34
hallo drive,

ik zie je probleem, maar snap niet waarom je dit zou willen oplossen.
Het werken met de verschillende kleuren en de legenda ernaast vertelt toch precies wat er bij welke staaf gemeten is ??!!
Als je de uren naar de x-as trekt, krijg je exact dezelfde grafiek als die er boven staat.....
dus wat is de reden dat je dit nog wilt doen ???
 
Moet ook dezelfde grafiek worden. De eerste wordt dan weggehaald. Aangezien het bij de eerste grafiek niet lukte om de foutblakjes per staaf to te voegen, is de grafiek opnieuw gemaakt, alleen lukte het nu niet meer om de juiste gegevens bij de x-as te krijgen.
 
Het is ondertussen opgelost. Zou iemand dit kunnen verwijderen? Ik zou niet weten hoe ik dat zelf moet doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan