x box 360 of ps 3?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dedaio

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2008
Berichten
273
hallo

een vriend van mij is van plan ofwel een playstation 3 ofwel een x box 360 te kopen...aangezien ik toch een helpmij account heb is het maklijk om even de vraag te stellen: welk van de 2 raden jullie aan, en waarom? x box 360 lijkt mij een stuk goedkoper, maar qua games kan ik toch maar weinig verschil vinden...die blue ray lezer enzo heeft hij niet nodig
 
Met de PS3 kun je zo online gamen, met de Xbox360 zul je daarvoor moeten betalen. Het is ook afhankelijk van welke games je houd. Sommige zijn niet op alle twee te verkrijgen.

Denk bijvoorbeeld aan Forza Motorsport die alleen voor de Xbox is;
http://www.gamespot.com/xbox/driving/forzamotorsport/index.html
Gran Turismo serie, die alleen voor de Playstation is;
http://www.gamespot.com/ps3/driving/granturismo5prologue/index.html

Zo zijn er nog wel wat games die specifiek voor een bepaalde console is.

Zelf heb ik al vanaaf de PSX een PLaystation en nu dus de PS3. Een Xbox heeft mij nooit aangetrokken.
 
Laatst bewerkt:
'Men' zegt dat de capaciteiten van de Xbox op dit moment redelijk tegen het maximum zitten, terwijl dat voor de PS3 niet zo schijnt te zijn. Zou dus kunnen betekenen dat toekomstige spellen voor de PS3 er mooier uitkomen te zien dan op de Xbox.

Kijkend naar de GFlops:
Xbox - 1052 GFlops
PS3 - 1800 GFlops
De grafische rekenkracht is dus beter bij de PS3 dan bij de Xbox360. Nou hangt het echter wel van de ontwikkelaars van de spellen af, of ze de volledige rekenkracht ook (kunnen) benutten!

Persoonlijk zou ik de BluRay wel mee laten tellen in de afweging. Het schijnt toch het nieuwe medium te worden / te zijn voor HD films, ipv DVD.

Verder is de opmerking van Crash: 'Een Xbox heeft mij nooit aangetrokken.' ook op mij van toepassing.... :D

Offtopic:
De geruchten vertellen dat eind 2010 begin 2011 de nieuwe PS en de nieuwe Xbox verwacht worden. Over de PS weet 'men' te vertellen dat deze twee keer zo krachtig wordt als de PS3.
 
ok, dan wordt het ps 3 ...

hoe zit dat eigenlijk met online gamen? heb het eigenlijk nog nooit gedaan!
 
Als je zorgt dat de PS3 op het internet aangesloten is, moet je een account aanmaken. Hierna kun je van de Playstation Store gebruik maken om demo's en andere dingen te downloaden. Tevens kun je dan met games die het ondersteunen multiplayer spelen.
 
Als je zorgt dat de PS3 op het internet aangesloten is, moet je een account aanmaken. Hierna kun je van de Playstation Store gebruik maken om demo's en andere dingen te downloaden. Tevens kun je dan met games die het ondersteunen multiplayer spelen.

en hoe sluit je zo'n ps3 aan op internet?
 
Met een LAN kabel, net als je PC of wireless als je een access-point in huis hebt.
 
ik persoonlijk vindt de 360 better vanwege de online gameplay je maakt een party je kan met je vrienden altijd praten(omdat de 360 standaard headset heeft ps3 heeft dat dus niet dus redelijk stil..) teven zit je altijd in de team van je party dus je raakt elkaar niet kwijt. plug daarna men usb stick in en luister naar eigen muziek en de xbox store is echt grooooot. de PS3 en blueray films kijken is zo perfect dat ik bijna vergat dat ik naar een beeldscherm keek verder speelt een spel veel soepeler omdat de ps3 niet zo veel geluid maakt als de 360(dit is omdat de ps3 alle spellen standaard installeerd op hardeschijf de 360 kan dat ook maar dat is niet standaard en moet handmatig gedaan worden)en wat ook wel leuk is met je ps3 is dat je sommige spellen kan besturen met je psp.
 
Maar het blijft altijd een mening. Je moet kiezen waarmee jij je denkt beter te kunnen amuseren..
 
Het ligt eraan waarvoor hij de console gaat gebruiken.
Zelf heb ik ps3 dus zou ik die automatisch aanraden, maar ik zou proberen even eerlijk te zijn.
Dit is het ongeveer:

Gebruik je het alleen maar voor gamen en heb je geen problemen met minder goede kwaliteit gamen (ps3 heeft betere videokaart) dan kun je voor xbox gaan.
Houd je ook van films kijken kies dan voor ps3.

Verder heeft ps3 meer processoren, betere grafische kaart. Daar kan je niet omheen.

Overigens kun je op ps3 heel makkelijk ook party's hebben!
En het ligt aan welk pakket je neemt of er wel of geen headset bijzit.

Hou ook in de gaten dat xbox:

- af en toe krassen op cd's maakt
- meer geluid maakt
- geen (standaard ingebouwd) draadloos netwerk heeft
- je moet betalen om online te kunnen.

Mijn mening is PS3, omdat ik hem zelf heb, vrienden hebben xbox en bevalt niet echt.

maar... je moet je eigen keuze maken.

Kijk eens op sites en op de site van beide consoles en de games die jou aantrekken.
Halo of niet?
Gran turismo of niet?
enz...

Succes
 
Ik zou bij de keuze voor de games Gran Turismo niet in acht nemen, aangezien die nu al zoveel jaar is uitgesteld.
Denk liever aan Heavy Rain (meeslepende thriller, een spel in z'n eigen soort), Killzone (bekende shooter op de PS), InFamous (avontuur met superkrachten), Metal Gear Solid 4 (Geweldige serie, maar je moet m wel al gevolgd hebben) en natuurlijk uncharted 1 en 2 niet te vergeten; geweldige adventure games als je 't mij vraagt.
Hier nog even een lijst met alle PS3-exclusives (God of war 3 ook weer binnenkort!)
http://en.wikipedia.org/wiki/Category:PlayStation_3-only_games

Bovendien vind ik dat de PS3 uiteindelijk goedkoper is, omdat je alleen een headset nodig hebt om online te kunnen.
Party's zijn alleen beter geregeld op de xbox 360, voor de rest weinig verschil. De PS3 heeft ook een volwassener uiterlijk aan de buitenkant en in de menu's.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan