• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

=X.ZOEKEN geeft formule tekst ipv resultaat

Status
Niet open voor verdere reacties.

Debby_B

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2023
Hoi allemaal,

Ik ben een ledenadministratie aan het opzetten met meerdere werkbladen in 1 bestand. (staat alleen testdata in bestand, geen echte personen)
Nou wil ik dat het ene werkblad info ophaalt uit andere werkblad, ik heb dit in het verleden vaker gedaan en dat lukte dan altijd wel.
Nu zie ik niet wat ik verkeerd doe en krijg dan ook niet gedaan wat ik wil doen.
Heeft iemand enig idee?

Bijlagen

ga in de formule staan voor de = en dan backspace en het werkt.

Hi Marco,
Wow zo simpel! Geweldig, dat scheelt mij enorm veel frustratie na het zoeken op M365 hulp pagina's.
Dank je wel :-))))))))

En toch: dat is zo'n beetje het eerste dat je leert in een cursus Excel: begin formules ALTIJD met een = teken!

Misschien even goed lezen Octafish ;)☺️

Er staat dat je vóór het = teken moet gaan staan en backspace moet tikken, met andere woorden, het = teken stond er al (en nee er stond geen spatie vóór het = teken) ...

Ja dat klopt, maar dit is een testbestand, het originele bestand staan persoonsgegevens in en dat mag/wil ik dus niet op forum plaatsen.
1700564825566.png

Hier stond echt geen spatie voor :) maar het werkt nu dus wel, dus daar word ik dankbaar en super blij van :-))))))))

Sneltoets F2 en Enter doet hetzelfde.

Ha Harry,

Dank je wel, ik schrijf hem erbij op mijn lijstje, leuk om weer een optie te leren :)

👍 En zelfs een dubbelklik in de cel en Enter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan