• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

X.Zoeken geeft fout !waarde

• Onderwerp starter Onderwerp starter RWMJ
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

RWMJ

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2022
Beste,

Ik ben een studentbespreking aan het voorbereiden en ik wil een aantal gegevens bij elkaar voegen, namelijk het aanwezigheidspercentage (ANWZ%) van een student aan de 'master sheet'.

Op werkblad "Studentbespreking" in kolom M moeten de percentages komen die overeenkomen met het studentnummer van het tabblad "ANWZ%" uit kolom B.

Ik heb daar de functie =x.zoeken voor gebruikt maar ik weet niet waarom hij de waarde niet pakt.
Wat moet er gebeuren voordat ik het percentage in kolom B kan krijgen?

De gegevens zijn overigens gefingeerd.
Groeten,

RWMJ

Bijlagen

Waarom niet met VERT.ZOEKEN?

Bijlagen

Je zoekmatrix
PHP:
'ANWZ%'!$A$2:$A$223
en je retourmatrix
PHP:
'ANWZ%'!$B$2:$B$79
hebben een verschillende grootte, dat kan natuurlijk niet.

Groet,

Xharx

=X.ZOEKEN([@Studentnummer];'ANWZ%'!A2:A223;'ANWZ%'!B2:B223;"Niet gevonden")
en de kolom ANWZ instellen op procenten.

Ik sprak voor mijn beurt

Beste,

Ik dacht dat het probleem hiermee was opgelost, maar er komt nu een andere voor.
Dat beide matrixen niet even groot waren ben ik me nu van bewust, maar nu geven beide formules aan steeds geen match te kunnen maken.
Alles is dus zonder ANWZ percentage.

Ik heb de dataset aangepast aan de werkelijke grote in het werkboek dat vast zit aan deze post, daar zit dus ergens het probleem in.

Groeten,

RWMJ

Bijlagen

Geen idee wat het verschil is, maar in je eerste document werkt het gewoon goed:

Bijlagen

Het kwam door power query, in de query had ik het studentnummer geduid als een getal, toen ik dit had omgezet naar tekst herkende x.zoeken het wel. De match lukte niet om ik bij de zoekwaarde een getal aan had gegeven en bij de tabelmatrix alleen maar tekst opties gaf. Hij werkt nu wel.

x.zoeken foutwaarde

Sorry. Verkeerd begrepen.
Het probleem is de gelijk benoemde tabellen "Studentennummer"
Die kunnen niet gelijk zijn want dan weet Excel het verschil niet.
Succes.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan