• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

X.ZOEKEN naar de 2e waarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

karelbek1967

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2014
Hallo,

Bij X.ZOEKEN krijg je altijd de eerste de beste (bovenste) waarde te zien.
Wanneer er meer keuze is, is het dan ook mogelijk de volgende waarde te tonen?
Zie de bijlage als voorbeeld.
Wellicht is er een andere methode?

Bijlagen

Hi,

Dus als ik het goed begrijp wil je eigenlijk je 2e zoekresultaat?
Dan heb ik nl gelijk de vraag: Wat als er geen 2 resultaten zijn? Wat wil je dan laten zien?

Hallo Karel

Ik heb van je vorige bijdragen begrepen dat je office 365 gebruikt dus zou het kunnen met de filterfunctie.
Zie bijlage.

Bijlagen

Hi,

Dus als ik het goed begrijp wil je eigenlijk je 2e zoekresultaat?
Dan heb ik nl gelijk de vraag: Wat als er geen 2 resultaten zijn? Wat wil je dan laten zien?

Wat ik wil is het volgende:

Wanneer de zoekwaarde 1 keer voorkomt in kolom "Tekst" dan wil ik het 1e resultaat zien, wanneer deze 2 keer voorkomt, dan de 2e waarde.
De zoekwaarde zal niet meer dan 2 keer voorkomen.

Hallo Karel

Ik heb van je vorige bijdragen begrepen dat je office 365 gebruikt dus zou het kunnen met de filterfunctie.
Zie bijlage.

Hallo Peter,

Deze had ik ook onderhanden gehad, alleen zal ik dan voor elk item een aparte formule moeten maken, en
dat is niet de bedoeling .......

Met deze functie krijg je altijd de laatste waarde.

PHP:
=TAKE(FILTER(Tabel1[Nummer];Tabel1[Tekst]=F3);-1)

Hallo lam201,

Deze kende ik nog niet.

Maar hoe dit te combineren wanneer er 2 zoekwaarden gevonden worden?
Zou dan de eerste en de laatste waarde willen zien.

gebruik de XLOOKUP in cel F4 voor de eerste waarde.
gebruik mijn formule van hierboven in F5 voor de laatste waarde.

of denk ik nu te simpel?

Ja, dat zou ik kunnen doen, hoef er toch niet zoveel in te voeren.
Allen bedankt voor het meedenken / oplossen.

Laatst bewerkt:
Hallo Peter,

Deze had ik ook onderhanden gehad, alleen zal ik dan voor elk item een aparte formule moeten maken, en
dat is niet de bedoeling .......

????? Deze formule hoeft verder niet aangepast te worden; alleen cel F3 wijzigen.

@HSV

????? Deze formule hoeft verder niet aangepast te worden; alleen cel F3 wijzigen.
Na het zien van de vervolgantwoorden/suggesties, waaronder die van TS, had ik zelf het idee dat ik fout zat.
Dat blijkt echter niet het geval te zijn. Maar ja, waarom makkelijk doen als het moeilijk kan en uiteindelijk nog niet het beoogde resultaat oplevert.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan