• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost X.zoeken

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

caja52

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2009
Beste leden,

Zou er iemand mij op weg kunnen helpen om onderstaande probleem op te lossen?

Een tabel waarin 1 kolom met namen en 1 kolom met hoogste serie (HS). Nu komt het voor dat de HS meerdere keren voor kan komen, nu dus 3 maal HS van 5. Formule x.zoeken retourneert de naam van de speler en geeft dit alleen van de eerste regel met het gevraagde aantal nu dus 5.

Zie de bijlage

Hoe krijg ik nu voor elkaar dat de andere namen met een HS van 5 geretourneerd wordt.

Met een vriendelijke groet,

Caja52

Bijlagen

Zo? Gedaan met power query.

Bijlagen

Beste Harry

Beste Harry,

Bedankt voor je snelle reactie.

Ik ga er mee aan de slag.

Moet ook de 5 kortste partijen krijgen. Zal eens kijken hoe ik met deze formule verder kom.

Groetjes Caja52

Zo?
Code:
=KIES.KOLOMMEN(SORTEREN(G3:J50;4;-1);1;4)
Geeft de lijst gesorteerd op HS van hoog naar laag.

Met een tabel en de mooie formule van #AlexCel die ik nog niet kon, gebruik pas MS 365.
Gesorteerd op naam geeft hij een mooi overzichtje op naam met de hoogste score.

Bijlagen

Beste,

Ik heb e.e.a. verwerkt en denk dat het zo juist is.

Ik zou graag de winnaars gemarkeerd willen zien, kan ook een remise partij zijn.. Ik zou dit in de "tabel wedsstrijden" met voorwaardelijke opmaak kunnen doen. (ik heb dit nu even handmatig gedaan).
Hoe krijg ik dan deze opmaak uiteindelijk automatisch in de "uitslag kortste partij speeldag 1"

Wie heeft er veen idee ?

Groetjes Caja52

Bijlagen

Geen idee met welke kleur je aangeeft wie er gewonnen of gelijk heeft gespeelt.
Ik kan geen regelmaat ontdekken.

Ik heb nog wel een leuke formule voor dat blokje van je zoals in B4:F9 staat.
PHP:
=VERT.STAPELEN(HOR.STAPELEN("Kortste partij";"Beurten";"Car.";"Korste partij";"Car.");T4:X8)

Bedankt voor je snelle reactie,

Omdat elke speler een bepaald aantal car. moet maken is hier geen eenheid in. Kan wel een hulp tabel toevoegen met het aantal "te maken car."
In de "tabel wedstrijden" Heb ik handmatig de opmaak ingevuld. Groen= winnaar, Oranje= Remise.

Vraag

Kun je dit automatisch regelen dat de winnaar groen wordt en bij een remise oranje?

Groetjes Caja52

Bijlagen

Ik heb vroeger ook KNBB libre gespeeld en deden we dat zo.
Zo kun je zien hoeveel caramboles ze moeten maken en of ze ze hebben gemaakt.

Incl. voorwaardelijke opmaak.

Bijlagen

Beste,

Vraag 1
Ik heb nog een vraag hoe ik een tabel ineens kan laten sorteren op 4 kolommen
Eerste sorteersleutel: Plaats (Laag naar Hoog)
Tweede sorteersleutel Punten (Hoog naar Laag)
Derde sorteersleutel % Car. (Hoog naar Laag)
Vierde sorteersleutel % Gem. (Hoog naar Laag)

Ik gebruik nu deze formule : KIES.KOLOMMEN(SORTEREN(FILTER

Hoe kan ik meerdere sorteersleutels kan toevoegen.

Zie het voorbeeld.

Vraag 2
Wanneer je een tabel hebt die samengesteld door cel verwijzingen. Je komt erachter dat al deze cellen absolute moeten worden.
Kun je dit ineens voor alle cellen doen?

Groetjes Caja52

Bijlagen

In A24.
PHP:
=SORTEREN.OP(FILTER(A4:E19;A4:A19<=GROOTSTE(A4:A19;1));A4:A19;1;C4:C19;-1;D4:D19;-1;E4:E19;-1)

Beste Peter59 en HSV

Bedankt voor de reactie.

Ik heb de formule gebruikt omdat deze achter mekaar het resultaat geeft.
Power Query lijkt mij voor mijn toepassing niet bruikbaar. Omdat diegenen die er mee moeten werken alleen maar gegevens mogen invoeren in cellen die niet beveiligd zijn. Moet hufterproef zijn.

Ik ga nu verder met de formules wanneer het programma af is wil ik het wel laten zien.

Als je interesse hebt laat het mij dan even weten dan stuur ik het programma naar je email adres,

Groetjes Caja52

De formule komt oorspronkelijk uit een andere vraag en had het alleen maar op het sorteren aangepast,
Iets korter dus voor deze vraag.
PHP:
=SORTEREN.OP(A4:E19;A4:A19;;C4:C19;-1;D4:D19;-1;E4:E19;-1)

Power Query lijkt mij voor mijn toepassing niet bruikbaar. Omdat diegenen die er mee moeten werken alleen maar gegevens mogen invoeren in cellen die niet beveiligd zijn. Moet hufterproef zijn.
Dan lijkt mij hier power query uitermate geschikt voor want in de groene tabel in het voorbeeld welke ik stuurde kan je gegevens wijzen wat je wil.
De wijzigingen zijn dan ook zichtbaar maar bij het klikken op verversen en/of afsluiten van het bestand en weer opstarten springt alles weer in de originele gegevens welke op de achtergrond worden opgehaald.

Beste peter59
Bedankt voor je reactie. Ik ben nog onbekend met Power Query en ga dit oefenen en uitproberen zodat ik het ga begrijpen wat het allemaal kan.
En dan zal ik het zeker gaan gebruiken.

De formule sorteren.op volstaat nu voor mijn toepassing.

Groetjes Caja52

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan