x1600 of een x1550?

Status
Niet open voor verdere reacties.

SLGeertsema

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2007
Hoi allemaal,

Ik wil graag een betere videokaart kopen. Ik heb me een aantal weken georiënteerd, en wil nu graag een beslissing nemen. Ik had mijn keuze laten vallen op een x1600 met 512 mb.
Nou zat ik nog wat rond te surfen en kwam een x1550, ook met 512 mb geheugen tegen. Qua snelheid van het geheugen en van de processor zou die sneller zijn.
___________x1550_________x1600
geheugen___800___________540 MHz
processor___600___________500 MHz

Het enige wat minder is, is dat de x1550 maar vier pixelshader processoren heeft, en de x1600 12.

Dus nou is mijn vraag, welke van de twee is beter? Oftewel hoeveel invloed hebben de pixelshader processoren?

Alvast bedankt,

SLGeertsema

Bedankt voor je reactie, alleen kan ik geen AGP kaarten op mijn moederbord plaatsen. Ik moet dus een PCI-Express hebben.
Sorry dat ik dat ben vergeten te melden.

Verder heb ik ook een budget van ongeveer €100,--.

Maar bedankt,

SL Geertsema

weet je zeket dat de 1550 sneller is?

ik zie alleen dat ie op 550 en 800 draait

tegenover 540 en 1120

Laatst bewerkt:
Nou, op deze site staan de snelheden van de x1550, op deze site staan de snelheden van de x1600.

Laatst bewerkt:
maar die dark je linkte is nog sneller

600-1400

Dat klopt, maar ik heb geen AGP sloten in mijn pc...
Dus moet ik het toch bij een PCI-Express houden.

En kan iemand misschein uitleggen wat de pixelshader processoren nou precies doen?

uhm dat was een pci-e or :S kijk maar goed dit is een PCI-E ! geen AGP VERSIE !!!

http://www.alternate.nl/html/product...wTechData=true

Ik bedoelde eigenlijk de eerste tip, die was wel AGP.
Die x1650 is te duur, dan krijg ik ruzie met m'n ouder :( ...

Dus zou ik graag tips willen over welke van die twee kaarten (de x1550, of de x1600) ik het beste kan nemen.
Het afwegen gaat dus over sneller geheugen en processor (x1550 met 800 MHz @ geheugen en 540 MHz @ processor, tegen x1600 met 600 MHz @ geheugen en 500 MHz @ processor), of meer pixelshader processoren (x1550 met 4, of x1600 met 12).

Die keus moe ik maken, en die vind ik heel erg moeilijk, vooral omdat ik niet weet hoeveel invloed beide stukjes hardware hebben.

Dus als je me daar mee kan helpen, heel graag.

SL Geertsema

Ik heb, dankzij een schoolvriend, de beslissing genomen om toch voor de x1600 te gaan.
Volgens hem zijn de kloksnelheden niet echt belangrijk.

Ik hoop de juiste beslissing genomen te hebben...:p

Toch bedankt iedereen die mij (geholpen heeft/heeft willen helpen).

SL Geertsema

Ik heb, dankzij een schoolvriend, de beslissing genomen om toch voor de x1600 te gaan.
Volgens hem zijn de kloksnelheden niet echt belangrijk.

Ik hoop de juiste beslissing genomen te hebben...:p

Toch bedankt iedereen die mij (geholpen heeft/heeft willen helpen).

SL Geertsema

was nog ff aan het kijken voor je

die keuze zou ik ook gemaakt hebben

en hoemeer pixelshader hoe mooier je beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan