x32 programma's op x64

Status
Niet open voor verdere reacties.

jackp

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2007
Kan ik programma's voor een x32 systeem ook op een x64 systeem draaien???
Mijn laptop is uitgerust met win 7 x64 en heb enkele programma's die alleen op x32 draaien.

Na het willen installeren van deze programma's geeft windows aan dat ze niet geinstalleerd kunnen worden.

Hoe moet ik dit nu aanpakken? Heb geen zin om 2 laptops naast elkaar te hebben staan.

Gr Jack

kan gewoon, hij plaats die programma in de map: Program Files (x86), omdat x86 hetzelfde als 32 bits is.

Hoe verklaar je dan dan hij weigert deze te installeren??

Ga het dadelijk nogmaals proberen.

Gr Jack

Het programma of onderdeel "\??\E:\cosids\MainInst.exe' kan niet worden gestart of uitgevoerd vanwege incompatibiliteit met 64 bitversies van Windows. Neem contact op met de softwareleverancier om te vragen of een met de 64 bitversie van Windows compatibele versie beschikbaar is.

Dit is de melding die ik krijg. Programma draait wel op een x32 systeem zonder problemen.

Gr Jack

x64-1.jpg

Printscreen met melding

Komt hij direct met de foutmelding of heb je al een paar keer op volgende/next ofzo gedrukt ?
Anders kun je misschien proberen om hem handmatig in de map program files (x86) te installeren.

Zie ik goed in de foutmelding dat het een 16bits toepassing is ?

Welk programma is het precies ?

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Dit geeft hij direct aan. Het gaat om Tis2000 voor opel. Een programma voor het hulp bij sleutelen aan opels.

Staat idd 16bit boven.

Gr jack

16bits applicaties komen nog uit het dos tijdperk (begin windows 3.xx). dus vanuit mijn beroep zeg ik "weggooien die oude software". 16bits is niet meer te draaien op een 64bits OS.

Kijk eerst of er een meer up to date versie van de software is bij de fabrikant.

Anders moet je gaan zoeken in de virtualisatie hoek.
Als je win7 ultimate/enterprise gebruikt kun je gratis en voor niks XPMode gebruiken waardoor je een virtuele xp op je machine legaal kan installeren. daarin kun je dan weer deze applicatie installeren en gebruiken.

Gebruik je een andere windows7 kun je ook virtual pc of virtual box of vmware workstation installeren en daar een eigen XP voor gebruiken.

Laatst bewerkt:
Als je win7 ultimate/enterprise gebruikt kun je gratis en voor niks XPMode gebruiken waardoor je een virtuele xp op je machine legaal kan installeren. daarin kun je dan weer deze applicatie installeren en gebruiken.

Gebruik je een andere windows7 kun je ook virtual pc of virtual box of vmware workstation installeren en daar een eigen XP voor gebruiken.

Heb net op internet gezocht en het blijkt dat je virtual pc ook op home versies kunt installeren. Lees onderstaande link.

http://blogs.msdn.com/b/virtual_pc_...ws-virtual-pc-on-windows-7-home-editions.aspx

Gr Jack

Dus niet:mad:. Werkt ook niet via de probleem oplosser van windows om deze te draaien in xp compatibilteits modus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan