X800 Pro AGP of HD2600XT PCI-e

Status
Niet open voor verdere reacties.

mrmusic

Inventaris
Lid geworden
29 okt 2006
Systeem:

Mobo Asrock 4CoreDual-VSTA
CPU E4600 @2,9Ghz
Geheugen 2 x 1024Mb Kingston PC4200
Monitor 22" widescreen TFT

Het systeem wordt zeer beperkt gebruikt voor gaming, wel veel voor muziek, video en internet.

Op dit moment als videokaart een PoworColor X800 Pro/GTO AGP 256mb.

Ik kan voor een "vrienden-prijsje" een Sapphire HD2600 XT PCI-e 256mb overnemen.

Heb al heel wat gezocht op internet maar kom er niet echt goed uit.

Welke van beide kaarten is de beste??

Wellicht de kaart kopen, en kijken wat je er beter mee speelt, valt het dan toch tegen dan simpelweg weer wegdoen

EDIT: je vroeg wat de beste was, de 2600 speelt ongeveer 30-40% beter ...(lees vlotter)

EDIT 2: Je bord heeft maar een PCIexpress 4x aansluiting, de kaart is een 16x type, geen idee of de kaart ook downwards compatible is en wat de grafische beperking dan is/word

Laatst bewerkt:
Wellicht de kaart kopen, en kijken wat je er beter mee speelt, valt het dan toch tegen dan simpelweg weer wegdoen

EDIT: je vroeg wat de beste was, de 2600 speelt ongeveer 30-40% beter ...(lees vlotter)

EDIT 2: Je bord heeft maar een PCIexpress 4x aansluiting, de kaart is een 16x type, geen idee of de kaart ook downwards compatible is en wat de grafische beperking dan is/word

Bedankt voor de reactie!

Dat mijn bordje een PCI-e x4 heeft dat wist ik wel, scheelt ca. 8% van de prestaties, maar dan nog blijft die 2600XT dus een stuk beter. Voor het kijken van HDTV e.d. wist ik dat wel.
En de kaart wordt door mijn mobo wel ondersteund/

waarschijnlijk wel, een kwestie van het installeren van de juiste drivers...
moet je wel ff op letten als hij tweedehands is, dat je de drivers cd erbij krijgt, anders heb je er niks aan...

succes nog

Maurits

waarschijnlijk wel, een kwestie van het installeren van de juiste drivers...
moet je wel ff op letten als hij tweedehands is, dat je de drivers cd erbij krijgt, anders heb je er niks aan...

succes nog

Maurits

Zoals ik al zei, hij is WEL compatible met mijn moederbord en de drivers zijn uiteraard zo van internet te downloaden!

Ok, ik ga hem morgen halen, de Sapphire HD2600XT D3/HTDI/256M.

Nieuw in doos voor 35,- euro:D:D

Tsja, echt geen weggegooid geld hoor!!!!

Zojuist de nieuwe videokaart opgehaald en geplaatst en ben er uitermate tevreden over.

Vista Prestatie Index ook weef aanzienlijk gestegen. Dat zegt natuurlijk lang niet alles, maar ik wilde gewoon alles met zo min mogelijk geld toch ruim boven het cijfer 5 krijgen en dat is prima gelukt.

Nogmaals, eigenlijk het minst belangrijk van alles, maar het kaartje loopt perfect!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan