X800GT agp overclocken

Status
Niet open voor verdere reacties.

sidewalk

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2007
Hoi,

ik ben bezig met het overclocken van mijn videokaartje.
nu heb ik de core en de memory 5% overgeklockt.

tevens had ik vanmorgen een zalman vf700 cu er op gezet.
stressed temp (getest onder artifacts scannen) is max 56 in 15 min tijd.

maar nu de vraag, hoe ver kan ik mijn kaartje gaan overclocken?

een screenshotje van everest, temps en atitool:
http://www.plaatjesupload.nl/output/1176759000.jpg

Hoe heb je dat overklokken gedaan? Handmatig?

Met Ati Tool gaat het automatisch, het programma bepaalt precies tot hoever het kan gaan maar... overklokken betekent altijd risico nemen!

overklokken is voor niks goed vind ik. verpest alleen de leeftijd van je hardware.

videokaart overclocken heeft nauwelijks effect, heb het zelf ook gedaan naar een 2x zo snelle instelling maar het hielp niks, ik had me systeem stabiel(!) overgeclocked van 3.06 naar 3.8 ghz en dat werkt beter dan een videokaart overclock en bij beide gaat ie over zijn nek drm zou ik eerder nieuwe kopen dan overclocken

videokaart overclocken heeft nauwelijks effect, heb het zelf ook gedaan naar een 2x zo snelle instelling maar het hielp niks, ik had me systeem stabiel(!) overgeclocked van 3.06 naar 3.8 ghz en dat werkt beter dan een videokaart overclock en bij beide gaat ie over zijn nek drm zou ik eerder nieuwe kopen dan overclocken

Sorry hoor, ik hou ook niet van overklokken, maar een videokaart overklokken heeft wel degelijk invloed op de prestaties, soms wel 25 tot 35% betere scores in 3D benchmarks

ik heb zelf fabrieks overgeclockede kaart GeForce 7300 GS die is naar 580/800 mhz geclocked maar die heb k nog hoger geclocked maar ik merkte er weinig van bij games zoals nfs most wanted

ik heb mijn core nu 8% geclockt en mijn geheugen 9%

in het begin had ik 3800 punten bij 3dmark05
toen heb ik mijn proccessor overgeklockt van p4 2.6Ghz naar 3.05 Ghz

toen haalde ik 4039 punten, nu heb ik mijn videokaart ook geklockt
en behaal nu 4330 punten bij 3dmark05

3800 naar 4330 = 530 meer en dit is een duidelijk verschil.
4039 naar 4330 = ~300 dit is ook weer een duidelijk verschil van het overclocken van een videokaart, ik weet niet wat jullie er van vinden, maar de prestaties gaan er flink mee voruit en dat is genoeg voor mij.

offtopic. je vind overclocken niks wat doe je dan hier in dit topic, zeg dan niks en lees alleen hier heb ik natuurlijk helemaal niks aan, aan die waardeloze reacties.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan