x800Pro geeft balken/systeem crash

Status
Niet open voor verdere reacties.

Crytec

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2005
Hi Allemaal

Mijn saffire x800pro doet vreemd.
sinds 1 maand loopt tijdens spelen van farcry mijn pc of videokaart vast.
Ik kreeg de eerste keer een bevroren beeld daarna hestelde het weer en kon ik met een donkerder beeld weer verder spelen,een paar minuten later stond alles vast moet pc resetten daarna blokkerig beeld,pc uitgezet weer opnieuw opgestart en alles werkte weer prima,daarna nog een paar uur gespeeld.
De 2de keer was ik farcry aan het spelen en toen kreeg ik opeens verticale gekleurde balken in beeld en de pc stond vast,gereset daarna rare blokken en strepen tijdens opstarten van pc en nadat hij klaar was met schijfcontrole en windows volledig was opgestart was alles weer goed,ik heb daarna nog zo,n 3 uur farcry gespeeld en niks aan de hand.
Ik heb met atitool de temperatuur gelogd van de videokaart en die was maximaal 60 graden,ook heb ik de temperatuur gelogd van mijn processor en die was 45 graden.
Ik heb de kaart nu 10 maanden in bezit en dit probleem heeft zich nu de laatste maand 2x voor gedaan.
Ik heb zelf een speciale arctic cooler erop voor betere koeling van de videokaart.
Nu is mijn vraag wat is er aan de hand ???? crasht mijn pc of mijn videokaart en wat kan ik er aan doen.
Ik kan er nog wel bij vermelden dat ik ook in teamspeak zit tijdens gamen en dat bij de eerste crash ik nog wel door kon praten en bij de 2de crash kon ik niet meer praten.

Mijn systeem:asusp4p800-e,2xraptor in raid0,2Gb pc3200,sapphire x800pro256Mb(geen vivo)Zalman voeding 400 watt,pentium4 3,2Ghz

Laatst bewerkt:
Misschien is het verstandig je kaart te laten testen in de winkel waar deze vandaan komt nu er nog garantie op zit.
Ik weet niet hoeveel warme een kaart kan hebben?
Zestig graden is wel vrij warm of niet?
En je hebt ook de nieuwste drivers neem ik aan?

Bedankt voor je reactie

Ja 60 graden is wel redelijk normaal voor de gpu heb ik me laten vertellen.
Ik kan hem mss laten testen als ze dat willen doen tenminste!
En het is dan de vraag of de fout er ook uitkomt,zoals ik al zei! ik kon na de crash weer gewoon de hele avond spelen.
Dus vrooeg ik me af of mijn systeem nu gecrasht was of mijn videokaart??

Dat gene wat je aangeeft zijn wel de kenmerken van een storing in een grafische kaart (gekleurde balken en blokkerig beeld).

Geplaatst door Admin_Frisian
Dat gene wat je aangeeft zijn wel de kenmerken van een storing in een grafische kaart (gekleurde balken en blokkerig beeld).
Dat leek mij ook al ja,maar dan kan ik alleen niet verklaren waarom ik ook niet meer kon communiceren via mijn headset,dat is tenslotte alleen audio dus in dat geval dacht ik weer aan een pc crash.
De eerste keer dat mijn beeld bevroor toen kon ik wel doorpraten.:confused:

Ja, het blijft een vreemd zaakje.
Trouwens, als je grafische kaart gaat, gaat windows meestal mee als je begrijpt wat ik bedoel.

Geplaatst door Admin_Frisian
Ja, het blijft een vreemd zaakje.
Trouwens, als je grafische kaart gaat, gaat windows meestal mee als je begrijpt wat ik bedoel.
ok ,ja dan kan natuurlijk ook wat jij zegt!
Ik wacht het rustig af,ik ben benieuwd of er ook mensen zijn die een soortgelijk probleem hebben gehad?

Is bij jou ook de VPU recoverer in beeld gekomen? Heb je ook opeens gehad dat alles vastliep, een wazig beeld kreeg; een scherm gevuld met allemaal paarse, groene en wat overige felle kleuren, strepen? Gevolgd door effe een zwart scherm en daarna de VPU-melding?? Dat is iig het probleem dat ik heb.
Heb niets gedaan kwa overclocken of iets anders zowel soft als hardwarematig kwa instelling-verandering. Het was er gewoon opeens. In combinatie met dat vreemde scherm waar ik allerlijk kleuren te zien krijg, gebeurd het wanneer er enige prestatie van zwaardere orde wordt verlang van mijn kaart. Anders gezegd de zwaardere spellen dus. In mijn geval Need for Speed Underground 2. Bij GTA Vice City gebeurd er niets.
Ik krijg ook weleens met VPU recoverer-melding te maken wanneer ik gewoon in Windows werk, maar dan zonder het vastlopen en dat vreemde scherm, maar alleen effe een zwart scherm, en dan de VPU-melding.

Laatst bewerkt:
naar mijn weten heeft horizontale/verticale balken met het geheugen op de videokaart te maken.dat gebeurt meestal als er beschadigd op kapot geheugen opzit.

naar mijn weten heeft horizontale balken met het geheugen op de videokaart te maken.dat gebeurt meestal als er beschadigd op kapott gheugen opzit.

Geplaatst door Kenju
Is bij jou ook de VPU recoverer in beeld gekomen? Heb je ook opeens gehad dat alles vastliep, een wazig beeld kreeg; een scherm gevuld met allemaal paarse, groene en wat overige felle kleuren, strepen? Gevolgd door effe een zwart scherm en daarna de VPU-melding?? Dat is iig het probleem dat ik heb.
Heb niets gedaan kwa overclocken of iets anders zowel soft als hardwarematig kwa instelling-verandering. Het was er gewoon opeens. In combinatie met dat vreemde scherm waar ik allerlijk kleuren te zien krijg, gebeurd het wanneer er enige prestatie van zwaardere orde wordt verlang van mijn kaart. Anders gezegd de zwaardere spellen dus. In mijn geval Need for Speed Underground 2. Bij GTA Vice City gebeurd er niets.
Ik krijg ook weleens met VPU recoverer-melding te maken wanneer ik gewoon in Windows werk, maar dan zonder het vastlopen en dat vreemde scherm, maar alleen effe een zwart scherm, en dan de VPU-melding.
ik heb wel volgens mij 1 keer half een melding gezien met iets in de melding van PROBLEEM of zo en daarna kwam ik weer terug in het spel dus ik denk dat het idd een recover is geweest enn paar minuten daarna liep alles vast(zwart beeld)
Maar in windows heb ik geen probleem gehad,ik heb overgins een nieuwe driver gedownload met de vorige versie scheen wat aan de hand te zijn

Geplaatst door calibra24
naar mijn weten heeft horizontale balken met het geheugen op de videokaart te maken.dat gebeurt meestal als er beschadigd op kapott gheugen opzit.
nou ik hoop dat het maar niet zo is maar het zou kunnen en dat terwijl ik het geheugen ook op de koeling heb staan.
Ik heb ook nooit overgeklokt of zo alleen heb ik wel eens met atitool laten scannen voor max core en toen hij dat bereikte liep hij vast.

Hi all

Ik heb nu al 1 week geen problemen meer gehad maar mijn pc kast staat ook open voor extra koeling.
Bij de voorgaande problemen had ik de kast dicht en dat scheelt een paar graden op de GPU dus mss is dat het probleem geweest,ik zal de kast weer eens dicht doen en kijken of hij weer vast loopt.

Dan zou die zestig graden toch ietsje te veel zijn dus?
We wachten af.

even een update

Met de orginele koeling van de videokaart haalde ik laatst in farcry een temperatuur van 75 graden op de gpu
Ik had laatst weer een vpu recover en daarna liep de pc vast.
Een dag later (was niet eens aan het gamen)kreeg ik spikkels in beeld ,dat werden daarna blokken.
Na een nieuwe opstart (in dos mode) kreeg ik ook blokken in beeld.
Nu heb ik alleen nog maar zwart beeld:mad:
Videokaart is dus overleden,zit gelukkig nog net binnen de garantie periode en nu maar hopen dat ik een nieuwe krijg.
Ik had van een kennis vernomen die heeft een ati radion9800pro en die is in 2 jaar tijd nu al aan zijn 4de ati 9800pro bezig ,die gaan ook elke keer stuk.
Ook dezelfde symtomen als ik,spikkels ,blokken en daarna helemaal niks meer
Ik vraag me nu dus sterk af of het veel voorkomt bij ati dat de videokaarten overlijden.
Wie weet daar iets meer over?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan