XAMPP : It is not safe to rely on the system's timezone settings

Status
Niet open voor verdere reacties.

evertVB

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2009
Ik heb de volgende php-code:
Code:
$mydate = date("d/m/Y H:i:s");
echo "<p>De datum is nu: $mydate.</p>";
Op de server geeft dit netjes als output:
De datum is nu: 29/12/2009 22:19:34.
Maar tegen mijn locale xampp aan geeft dit een warning:
Warning: date() [function.date]: It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected 'Europe/Paris' for '1.0/no DST' instead in C:\xampp\htdocs\dyitto_loc\hiddenitems\templates\phptemplate\index.php on line 7

De datum is nu: 29/12/2009 22:19:34.

De oplossing zou volgens de warning zijn om de php-code vooraf te laten gaan door:
Code:
date_default_timezone_set('Europe/Paris');

Maar is er geen betere oplossing? Moet ik iets met mijn XAMPP instellingen doen?

Kijk eens in je php.ini wat daar staat in de [Date] sectie:
Bij mij staat:

[Date]
; Defines the default timezone used by the date functions
; http://php.net/date.timezone

date.timezone =Europe/Amsterdam

Succes,

Tijs.

Dit heeft het gewenste resultaat! Top!!!!

(Ik moest uiteraard nog even XAMPP stoppen en weer starten.;))

Ik vraag me alleen af waarom dit bij de eerste setup niet al meteen goed is gekomen.
En kan het verder geen kwaad dat ik zomaar de php.ini edit?

Ik was inderdaad vergeten dat je de Apache webserver-software moest herstarten om de aanpassing in te laten gaan.

En het aanpassen van php.ini moet je natuurlijk geen hobby van maken ;) maar als je aanpassingen doet die overeenkomen met zoals jij wilt dat php reageert, dan kun je dat natuurlijk doen. Kortom: Gebruik je hoofd, en het is geen probleem om iets aan te passen (net zoals je zojuist gedaan hebt m.b.t. tijdzone).

Er staat trouwens bij bijna elke sectie van php.ini wat het voorstelt en waar je informatie kunt krijgen. Dus m.b.t. tijdzone-instelling had je op http://php.net/date.timezone informatie kunnen halen.

Fijn dat het geholpen heeft. Als je dat nog niet gedaan had: Graag even de vraag op opgelost zetten.
Klik op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", iets verder naar beneden aan de rechterkant van deze webpagina.

Tijs.

Hallo dnties,

Mag ik eens een blik werpen op jouw hele php.ini file?

Hallo dnties,

Mag ik eens een blik werpen op jouw hele php.ini file?

Natuurlijk.

Dat wordt dan in het nieuwe jaar, want ik ben nu op visite voor oud en nieuw, dus niet thuis.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan