XBMC ipv powercinema met aparte knop

Status
Niet open voor verdere reacties.

hannibal1471

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 jul 2012
Hallo allemaal,

Sinds 6 jaar heb ik een MD 8818 medion PC. Deze heeft standaard Windows MCE 2005 en zonder windows te starten kan ik linux laten draaien(Powercinema van Cyberlink) via een knop aan de andere kant van de PC(naast startknop). Deze powercinema linux ziet er echter niet zo fraai uit en ik vroeg me af of ik deze niet kan vervangen door XBMCubuntu.

http://www.uploadplaatjes.nl/image/view/622652

Extra info : Vandaag heb ik deze linux(powercinema) geïnstalleerd via windows en raar maar waar werd deze niet op een extra partitie maar in program files geïnstalleerd.
Ik hoop dat iemand kan helpen ;)

Mvg Jordy

Ja dat kan je, Als je XBMCCubuntu.iso download kan je deze op een usb zetten via Unetbootin. (wel eerst je USB formateren)
Vervolgens kan je deze in je pc steken en via de ander knop starten, Ik veronderstel dat je dan op F11 of 12 moet drukken om te kiezen
vanwaar hij moet booten. En dan moet dan van je usb zijn. Als er geen usb staat zal je even in je bootsettings moeten kijken.
Normaal start XBMC dan gewoon op, en kan je dan een Live Install doen die je verder opweg helpt.
(Denk dat je eerst zal moeten uitloggen en dan lxdm inloggen met User: xbmc Pass: <- niets)

PS: XBMC is zeker goede keuze, sta zelf elke keer verast van zijn capaciteiten.

gr,
Maxim

Laatst bewerkt:
dank je, gaat het straks eens uitproberen. XBMC, ik sta er zelf ook versteld van ;)

Edit : Het kan ook gewoon met een cd'tje?

Laatst bewerkt:
Ik heb het geprobeert met de DVD, maar hoe ben ik eigenlijk zeker dat hij niet naast windows installeert?

als je live install doet kan je dat normaal selecteren. En dan kan je zien welk OS er huidig staat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan