Xbox 160 loopt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sercan.M

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2010
Berichten
139
Hallo,

Vandaag toen ik mijn 360 aan zetten deed die het gewoon goed maar na ongeveer een half uur gamen liep ie vast.
Heb em daarna even uitgezet en even laten staan en later na weer geprobeert. Dit zonder enige verschil.
De 360 loopt spontaan vast soms na 5 minuten en soms na 30 minuten.

Is dit een bekend probleem? en is er een oplossing voor?

Alvast bedankt
-lolmaster15
 
Hallo

"Is dit een bekend probleem? en is er een oplossing voor?"

De door u vermelde symptomen , zijn deze van oververhitting.

Indien je dit (te) lang laat aanslepen , is de volgende stap rrod...

De meest voorkomende oorzaak stofophoping , waardoor de konsole onvoldoende koeling krijgt , met uitschakelen als gevolg.

Controle of er stof aanwezig is , is de eerste stap , indien ja , uiteraard stofvrij maken.

Indien de console nog steeds uitschakeld , de thermisch geleidende pasta g.p.u/c.p.u. controleren en desnoods vervangen indien versteend.

Persoonlijk doe ik dan meteen een modificatie op de ventilatoren , en laat deze op 10.5V draaien i.p.v. +/- 7V nu.

Controleren of de g.p.u./c.p.u. voldoende kontakt maken met hun resp. heatsinks.

Indien je met al het bovenstaande geen ervaring hebt , laten uitvoeren door iemand die wel de nodige ervaring/materiaal bezit.

Peter
 
De meest voorkomende oorzaak stofophoping , waardoor de konsole onvoldoende koeling krijgt , met uitschakelen als gevolg.
Dit heb ik al gecontroleerd er zit geen stofje in is dus helemaal stof vrij

de thermisch geleidende pasta g.p.u/c.p.u. controleren en desnoods vervangen indien versteend.
de standaard pasta heb ik al vervangen door artic paste die ik nog had liggen.

Persoonlijk doe ik dan meteen een modificatie op de ventilatoren , en laat deze op 10.5V draaien i.p.v. +/- 7V nu
is hier een tutorial ofzo voor want ik heb geen flouw iedee hoe ik de voltage zou moeten verhogen

Controleren of de g.p.u./c.p.u. voldoende kontakt maken met hun resp. heatsinks.
dit zal ik nu even controleren


Het gene wat ik apart vind is dat de xbox zichzelf niet uitschakeld. Hij blijft gewoon vast vriezen.
 
Hallo

"Dit heb ik al gecontroleerd er zit geen stofje in is dus helemaal stof vrij" -> konsole is dus zuiver gemaakt door iemand.

De hamvraag is nu .... was er op dat moment veel stof aanwezig???


"de standaard pasta heb ik al vervangen door artic paste die ik nog had liggen."

De oude die ertussen zat was deze nog o.k. , of was deze versteend??? (indikatie dat deze te lang te heet is geweest)


"is hier een tutorial ofzo voor want ik heb geen flAUw Idee hoe ik de voltage zou moeten verhogen"

Persoonlijk tap ik op het motherboard 12V af , en regel deze spanning d.m.v. u-regelaar.

Dit:

http://www.benl.ebay.be/itm/251066005460?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649

Is prima bruikbaar , kost 2X niks , en is eenvoudig in te bouwen d.m.v. dubbelzijdige tape.

Peter
 
De xbox had ik vorige week al schoongemaakt maar hij bleef sinds gisteren dus vasthangen.
De oude koelpasta was redelijk versteend je kon het er zowat vanaf krassen.

ik heb vanmorgen ook weer even geprobeerd om ermee te spelen met nu krijg ik dus RROD (hij is niet eens aangegeaan kreeg de RROD gelijk).

Nou ben ik even gaan googlen voor een zogenoemde "repair kit" maar werken deze wel?
De repair kit:
Link
 
Hallo

"Nou ben ik even gaan googlen voor een zogenoemde "repair kit" maar werken deze wel?"

Volgens mij kan dit geen deftige/definitieve oplossing zijn ... , lijkt mij eerder een lapmiddel.

De hoofdoorzaak , die aan de basis ligt van dit probleem is/wordt niet opgelost... (gescheurde / defekte / beschadigde soldeerverbindingen chipset/motherboard)

Een deftig uitgevoerde reflow door iemand met ervaring , in combinatie met een ventilator modificatie lijkt mij de slimste beslissing.

Indien deze console dan in de toekomst wel zuiver/stofvrij wordt gehouden , is deze "herstelling" zo goed als zeker definitief.

Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan