Xbox 360 aansluiten op PC monitor?

Status
Niet open voor verdere reacties.

tuks6

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2008
Beste forumleden,

Ik wil graag mijn Xbox 360 aan mijn Samsung 2053BW aansluiten, want dat is waarschijnlijk een stuk mooier dan mijn (nogal verouderde) tv.

Op mijn Xbox 360 zitten de volgende aansluitingen:
Voeding
Component (Rood-Wit-Geel of Rood-Groen-Blauw)
2× USB

Op de monitor:
Voeding
VGA
DVI

Op het web vond ik dit kabeltje, maar dan zit ik natuurlijk nog met het geluid...

Mijn vraag is: Is dit kabeltje een goed kabeltje, en zo ja, hoe moet ik het geluid dan aansluiten? (betreft een eenvoudig 2.1 speakersetje)
Zo nee; welk kabeltje heb ik dan nodig?

Alvast bedankt! :thumb:

Precies, maar er zitten dus geen speakers/speake ringangen op de monitor. Ik ben dus bang dat als ik een HDMI kabel gebruik, dat ik het geluid niet kan verkrijgen via eventueel de usb. (waar ik overigens ook weer een stekkertje voor moet kopen:confused:)

Ai, ja je moet natuurlijk wel spiekers in je monitor hebben zitten, anders heeft het weinig zin.

Maar als je nou aparte boxen gebruikt, kun je deze dan niet aansluiten op je monitor.

Dus laat maar zeggen zo:

Geluid van je xbox -> Door HDMI -> In je Monitor -> Via je speakers komt het eruit. (Die je in je monitor heb aangesloten)

Hoe kan ik dan mijn speakers op de monitor aansluiten? Er zit geen jack ingang op ofso.

Vriend van mij heeft dat toevallig wel zo, maar dat is dus ook geen oplossing... Hmm

Wat ook kan:

Video Xbox -> HDMI -> Monitor
Geluid Xbox -> USB naar Jack plug -> Speakers

Maar als zowel audio als beeld door dat HDMI kabeltje gaan, hoe laat ik het dan door de USB lopen? Of zit daar een instelling voor op mijn Xbox?

Is het niet zo dat het dan door beide kabeltjes gaat, anders kan je nog op zoek gaan naar een soort van HDMI kabeltje (of iets in die geest) dat alleen beeld door geeft.

Ik denk persoonlijk niet dat je het bij je instellingen kan aanpassen, je kan dit eventueel opzoeken. K heb het zelf nog nooit gevonden op mijn Xbox.

Hmmm, USB is volgens mij niet een audio aansluiting, maar meer iets voor toetsenborden/muizen en massaopslag.
Edit; Kan ik niet een RGB -> VGA kabel gebruiken, en dat ik dan alleen beeld door VGA laat lopen, en de rood/witte plug door de speakers? Of verlies ik dan erg veel beeld kwaliteit?

Met kabeltjes kan er niet veel fout gaan lijkt me ;)

Nee dat niet maar het is geen High Definition meer, H(igh)D(efinition)MI.

Dus je zult wel wat verschil zien, maar aangezien je monitor niet zo groot is al een gemiddelde tv zal het ook niet irritant of heel ontscherp zijn.

De monitor heeft een resolutie van 1680x1050 en is 20".

Ik heb op dit moment een monitor met een resolutie van 1920x1080, ik had voordat ik nog geen HDMI had ook VGA gebruikt. Je ziet wel verschil maar niet zo dat het irritant of ontscherp is.

Ik vind het moeilijk om te zeggen of het nou veel is of niet, want ik vond het wel mee vallen op me monitor. Maarja ik weet niet hoe kritisch jij bent.

Laatst bewerkt:
Kritisch kan ik het niet noemen. Ik speel op het moment op een Philips TV met een beeldbuis, veel slechter kan niet :')

Dus dan krijg je het als volgt:

Beeld: HDMI -> DVI
Geluid: Door de meegeleverde kabel

Hmm geen slecht idee, als je geen veel beeld kwaliteit verliest door het van HDMI naar DVI te gaan.

EDIT:

@Youtube filmpje: Trouwens nog wel een gedoe als ik dat filmpje bekijk, als je hier handig mee bent dat is het niks om zorgen over te maken.

Laatst bewerkt:
He das een mooie, een HD VGA kabel.

Als ik jou was zou ik dan lekker die nemen, anders wordt het alleen maar teveel gedoe en gepruts. Aangezien het een HD VGA is hoop ik dat het nog mooier beeld dan is (XD).

Check wel even of de verkoper vertrouwbaar is!

$(KGrHqR,!l4E3HBVS809BN6G-tIWJg~~0_12.JPG

Ok, dan is de knoop door gehakt! Morgen even bestellen, en even de meest goedkope zoeken. (met verkopers zit het op Ebay vaak wel snor ;) )
Bedankt voor je tijd en hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan