Xbox 360 vs PS3

Status
Niet open voor verdere reacties.
De 360 is vanaf 2005 op de markt dus grote kans dat ze over 3 jaar 2011, weer met een nieuwe console komen ofwel gekomen zijn.
Maar de meeste info wordt gewoon gelezen vanaf de DVD, dus het zou geen problemen moeten opleveren. Zowel dan zal MS veel klanten verliezen.

20gb is voor mij meer dan genoeg. Ik heb er een stuk of 8 demo's opstaan, wat arcade games en nog wat trailers. Als ik nu iets nieuws wil downloaden moet ik wel wat verwijderen, maar is dat zo'n probleem? Meestal speel ik toch 1 of 2 demo's en staat de rest er gewoon nog op voor de sier of heb ik het originele spel reeds gekocht.

Er is ook nog een gewone versie met HDD, zonder Halo uiterlijk.

http://www.consoleshop.nl/product/46313/xbox-360-video-game-system.html

Er is voor hetzelfde geld een versie zonder HDMI maar met 2 games.

Wat shooters betreft die worden aangepast voor de 360, met COD4 heb ik een prima speel ervaring gehad. Geen probleem, geen muis.

Ahum, ik heb zelf de versie met 2 games (Forza 2 en Viva Piñata) mét HDMI. Deze is sinds een maand of 2-3 uit en kost gewoon evenveel als de versie zónder HDMI. Let er dus bij aanschaf even op dat je de HDMI versie koopt, daar heb je ook nog wat aan als je nu nog geen HD-TV hebt maar later wel wilt hebben.

Beeld is echt súper en de mogelijkheden zijn ook prima! Ook Halo3 is goed te spelen zonder muis, die muis zit namelijk gewoon onder je rechterduim :P

Ik ga dan ook af op de info die consoleshop geeft, het kan uiteraard best zijn dat een winkel wel die pakketten met HDMI heeft.
Maar wat ik zo gehoord en gezien heb, zit er eigenlijk geen kwaliteit verschil tussen component en HDMI. Het scheelt wel kabels dat wel ;)

Nou ik had eerst de doos van een HDMI 360 met daarin een 'oude' 360, dus zonder HDMI. Toen ik die aansloot op mijn HDTV had ik wel redelijk beeld, maar vergelijkbaar met wat ik jaren geleden had met een Nintendo64 op een 'gewone' TV.

Teruggegaan naar de winkel omdat de inhoud van de doos niet klopte en uiteindelijk 1 gevonden die wél een HDMI poort heeft. Die 360 aangesloten op mijn TV en toen zag ik dus ineens het beeld wat ik verwacht had. Echt loepzuiver en zonder enige hapering of wat dan ook! Echt helemaal perfect gewoon! Dus er zit wel degelijk verschil in kwaliteit tussen component en HDMI.

Het artikel wat ik toen bekeken heb, kan ik zo niet meer vinden. Dacht dat het van Gamespot.com was.

Maar goed, met mijn Samsung LCD tv is component haarscherp (720P). Wat ik heb begrepen is dat de kleuren met HDMI iets levendiger zijn, maar dat je wel erg goed moet kijken wil je het verschil zien. Op kleinere schermen schijnt het al helemaal lastig te zijn.
Als jouw beeld leek op dat een N64 dan kun je denk ik zelf ook wel nagaan dat dat niet klopt, maar dat ligt dus (wat mij betreft) niet aan de component aansluiting.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan