Xbox live netwerk vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

EduardBoxem

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2002
Hallo allemaal.

Ik heb een vraag over mijn XBOX 360 die ik op live wil aansluiten.

Ik heb (vanaf de 'muur') een splitter waar de telefoon-verbinding en de internet-verbinding worden gesplitst. (beiden RJ-11) maar nu moet ik dus nog een kabel vanaf mijn xbox op het internet aansluiten (RJ-45).

Hoe moet ik dit nu doen? ik kan niet een router kopen want dat werkt met RJ-45 en dan kan ik mijn internet kabel en mijn telefoon kabel niet meer gebruiken (beiden RJ-11) en als ik een router heb met RJ-11 dan kan ik mijn xbox er niet op aansluiten (RJ-45).

mijn vraag is dus wat hiervoor een (niet te dure) oplossing zal zijn. Is er bijvoorbeeld een kasje waarmee je van RJ-45 naar RJ-11 kan omschakelen? en zijn er sowieso wel RJ-11 routers of is er nog een oplossing buiten deze (een kabel rechtstreeks van xbox naar PC wordt moeilijk is dus een laatste oplossing)!

Ik hoop dat ik de situatie een beetje duidelijk geschetst heb. Als er nog vragen/onduidelijkheden zijn zal ik deze proberen te beantwoorden.

m.v.g. Eduard

Beste Eduard,

om een Xbox op Live aan te sluiten heb je toch echt een modem / router nodig waar je hem op aansluit. De 360 heeft namelijk geen ingebouwd modem waarmee je online kunt gaan.

Wat voor een internetverbinding heb jij? Voor Live moet je minimaal een snelle ADSL / Kabel verbinding hebben.

Laat even weten wat je al hebt en dan kunnen wij hier gerichter advies geven.

Overigens van wat ik tot nogtoe heb gelezen ben ik bang dat het bij jou niet gaat werken, maar geef nog even iets meer info.

Ik hoor graag,

gr. Greg

Ik heb adsl van tele2 3,0 Mbps... voorheen was dat zonnet. Heb een USB speedtouch modem bij de computer staan (met maar 1 poort).

Bij de telefoon lijn heb ik een Alcatel Splitter ---> naar de modem
---> naar de telefoon

deze zijn beide RJ-11

moet ik dus 3 apparaten aan die lijn hebben... telefoon/pc/xbox

Okay,

de lijn is goed genoeg om te kunnen downloaden (echt online spelen zal er niet in zitten, hier heb je een hoge upload snelheid nodig).

Om online te gaan met de Xbox zal je echter een modem/router moeten plaatsen. Deze modem/router komt dan in de plaats van de speedtouch modem. De splitter houdt je gewoon, aan je telefoon veranderd er niks en de PC verbindt je dan via ethernet aan je router.

Ik ben heel bang dat er niks anders op zit dan toch nog meer geld uit te gaan geven.

gr. Greg

dan nog even een vraagje...dan moet ik dus vanaf de router naar de computer toe? kan dat via de onboard netwerk kaart dan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan