Xbox Live, Speedtouch 570

Status
Niet open voor verdere reacties.

DJdiedie

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2006
Hallo,
Ik heb een klein probleempje,
Ik heb laatst een nieuwe Xbox 360 Elite gekocht en wil er xbox live op krijgen.
Wij hebben een Speedtouch 570 en we maken geen gebruik meer van ethernetkabels door het huis heen, oftewel: draadloos. Nou weet ik wel dat er een Draadloze Adapter is voor de xbox maar die is een beetje duur. Dus probeer ik een andere oplossing te vinden.
Heeft iemand een oplossing waardoor ik de ethernet kabel (meegeleverd bij de xbox) kan aansluiten op bijvoorbeeld mijn pc, of ergens anders op die naar het modem connect waardoor ik toch op xbox live kan?:love::cool:

Alvast Bedankt,
DJdiedie:rolleyes:

Het is inderdaad mogelijk om de verbinding van de PC te delen met de Xbox via Internet Connection Sharing (ICS). Maar dat zal de kwaliteit van de verbinding zeker niet goed doen.
Hoe dit precies werkt is wel op het net te vinden (even Googlen).

Het is inderdaad mogelijk om de verbinding van de PC te delen met de Xbox via Internet Connection Sharing (ICS). Maar dat zal de kwaliteit van de verbinding zeker niet goed doen.
Hoe dit precies werkt is wel op het net te vinden (even Googlen).

Is er dan nog iets anders mogelijk?

Bedankt maniac voor je reachtie :D

Zover ik weet zijn er 3 mogelijkheden:
1. Bekabeld (zelf leg ik gewoon 15m UTP kabel door het huis :p
2. Draadloos (dit heb ik zelf niet aan de gang gekregen, maar veel is afhankelijk van de router die je hebt.
3. ICS (beetje omslachtig naar mijn idee, heb ik alleen geprobeerd met de originele Xbox

Zover ik weet zijn er 3 mogelijkheden:
1. Bekabeld (zelf leg ik gewoon 15m UTP kabel door het huis :p
2. Draadloos (dit heb ik zelf niet aan de gang gekregen, maar veel is afhankelijk van de router die je hebt.
3. ICS (beetje omslachtig naar mijn idee, heb ik alleen geprobeerd met de originele Xbox

Ok, wij hebben een draadloos netwerk thuis, ik heb geen zin om dat allemaal door het huis heen te halen.
Ik heb een speedtouch router naast mijn pc staan (vanaf USB naar de router) die connect naar een modem (Speedtouch 570) in de meterkast.

Weet jij waar ik iets kan vinden wat ik moet doen?

P.S. Dit is mijn router
En dit is mijn Modem in de meterkast

Laatst bewerkt:
Het hangt een beetje er van af hoe de router reageert op UPnP. Als dit goed gaat moet je niet per sé iets instellen. Anders bied deze site wat houvast mocht de NAT niet open gaan.
Er zijn een aantal verschillende versies dus het kan zijn dat jou router interface er iets anders uitziet.

Het hangt een beetje er van af hoe de router reageert op UPnP. Als dit goed gaat moet je niet per sé iets instellen. Anders bied deze site wat houvast mocht de NAT niet open gaan.
Er zijn een aantal verschillende versies dus het kan zijn dat jou router interface er iets anders uitziet.

Ik heb helemaal gedaan wat daar stond en nu?

Om een betere verbinding te krijgen moet het NAT de status "Open" krijgen op Xbox Live. Daar is het bovenstaande voor.
Het is dus niet dat wat ik eerder poste moet, maar het kan helpen om meer speelmogelijkheden te krijgen als je online gamed.

Om een betere verbinding te krijgen moet het NAT de status "Open" krijgen op Xbox Live. Daar is het bovenstaande voor.
Het is dus niet dat wat ik eerder poste moet, maar het kan helpen om meer speelmogelijkheden te krijgen als je online gamed.

Ok iemand nog een andere oplossing?

Want ik weet dus echt niet wat ik moet doen.
Aan de hand van de plaatjes van een van mijn vorige geposte berichten kunnen jullie zien wat voor soort router en modem ik heb.
BTW Ik heb al aan mijn ouders gevraagd voor bekabeling maar die hebben geen zin om gaten in de muren te gaan boren!
En zo'n stekkerding dan, die je in het stopcontact moet steken, werken die?
Die zijn namelijk stukken goedkoper!

Ja daar had ik 1,2,3 niet aan gedacht. :o
Zo'n Powerline adapter (200mbs) is een fantastische optie sterker nog ik heb er zelf ook overna zitten denken om zoiets te halen. Alleen een nadeel vind ik is dat die plugs redelijk groot zijn, maar als je permanent online wilt wezen is dit een prima optie.
Zover ik weet zijn Devolo, Netgear en D-Link erg goed, de prijs van deze merken ligt ook wel wat hoger. Iets minder duur (maar toch goed) is Conceptronic, Mycom verkoopt veel Conceptronic spul trouwens.

Ja daar had ik 1,2,3 niet aan gedacht. :o
Zo'n Powerline adapter (200mbs) is een fantastische optie sterker nog ik heb er zelf ook overna zitten denken om zoiets te halen. Alleen een nadeel vind ik is dat die plugs redelijk groot zijn, maar als je permanent online wilt wezen is dit een prima optie.
Zover ik weet zijn Devolo, Netgear en D-Link erg goed, de prijs van deze merken ligt ook wel wat hoger. Iets minder duur (maar toch goed) is Conceptronic, Mycom verkoopt veel Conceptronic spul trouwens.

Ok dankje,
hoe werken die dan?, je steekt hem in je stopcontact en dan
sluit je de ethernet kabel erop aan en op je xbox
en dan werkt ie of moet je nog iets programmeren ofzo?

Je steekt aan de ene kant een UTP kabel van de router naar de adapter, en dan in de buurt van de xbox plug je ook een adapter in het stopcontact. En van daar loopt dan weer een klein UTP kabeltje van de adapter naar de Xbox.
Werkt eigenlijk hetzelfde als een bekabeld netwerk, dus behalve de beveiliging op de adapters hoef je niets in te stellen. De nieuwe adapters hebben ook al zo'n one-touch beveiliging dus echt moeilijk zou het theoretisch niet moeten zijn.

Router -----UTP kabel----->Adapter in het stopcontact-----Stroomcircuit--> Adapter in het stopcontact ------> UTP kabel-----> Xbox

UTP kabel = Ethernet kabel = LAN kabel (verschillende benamingen voor hetzelfde)

Laatst bewerkt:
Je steekt aan de ene kant een UTP kabel van de router naar de adapter, en dan in de buurt van de xbox plug je ook een adapter in het stopcontact. En van daar loopt dan weer een klein UTP kabeltje van de adapter naar de Xbox.
Werkt eigenlijk hetzelfde als een bekabeld netwerk, dus behalve de beveiliging op de adapters hoef je niets in te stellen. De nieuwe adapters hebben ook al zo'n one-touch beveiliging dus echt moeilijk zou het theoretisch niet moeten zijn.

Router -----UTP kabel----->Adapter in het stopcontact-----Stroomcircuit--> Adapter in het stopcontact ------> UTP kabel-----> Xbox

UTP kabel = Ethernet kabel = LAN kabel (verschillende benamingen voor hetzelfde)
Ok ik begrijp het helemaal, bedankt voor de duidelijke uitleg,
Wat voor adapter raad je me aan?
als ik mijn muis op de draadloos netwerk houd staat er:
Snelheid: 11 MB/s

Als ik het zo bekijk dan zou ik voor een 85Mbps kitje gaan. Zoiets als dit.
Prijs valt me ook nog reuze mee :)

Als ik het zo bekijk dan zou ik voor een 85Mbps kitje gaan. Zoiets als dit.
Prijs valt me ook nog reuze mee :)

Haha, dan kan je zelfs nog beter een Wireless Adapter kopen.
Wat ik heb gedaan is mijn xbox ethernet kabel aansluiten op mijn computer (die aangesloten is op het home netwerk) en dan mijn computer instellen dat hij de verbinding deelt. Zo wordt je internet wel iets langzamer maar voorlopig ben ik nog wel ff zoet.
Totdat de wireless adapter stukken goedkoper wordt.

Bedankt voor al je info.

M.v.g.
DJdiedie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan