Xbox maakt krassen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

tom bouwt

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2008
hallo,

ik heb gehoord dat de xbob 360 krassen maakt op de cd s

maar sommige xboxen hebben andere dvd spelers

welke cd speler maakt geen krassen ?

de philps

hitachi

of de toshiba/samsung ?

hier een foto :
360drives.jpg

daar hebben ze het over de xbox zelf,

ik heb het over de dvd speler :D

welke van de 3 maakt krassen ?

dus ik neem aan dat de samsung drive krassen maakt ?

: Volgens het VARA-programma Kassa kan Microsoft's Xbox 360 krassen op spelschijfjes veroorzaken. Microsoft stelt echter dat het probleem bij de gebruikers ligt, die de spelcomputer niet altijd op een stabiele plek neerzetten. In de Kassa-uitzending van 14 april 2007 van het programma werd echter toch toegegeven door Microsoft dat de Xbox uit zich zelf krassen kan veroorzaken. Kassa had dit eerder al bewezen door een test, uitgevoerd door Hardware.info. In deze test werd met een zwarte stift een spelschijfje gekleurd. Het gekleurde vlak was overduidelijk geraakt door een object binnenin de Xbox. Na het uit elkaar halen van het apparaat bleek dat de stootkussentjes op de lens, die wordt geproduceerd door TSST (Toshiba/Samsung), ontbraken, waardoor de fysieke lens in aanraking kan komen met de schijf. Dit mankement lijkt bij 1 à 2 miljoen spelcomputers aanwezig te zijn.

ik kan je verzekeren ONZIN!
het is meer het gebruik... als je ruw met de cd omgaat of de xbox verplaats met cd erin maakt hij krassen onder het spelen zelf? al LANG niet meer (moet je wel 60gb of elite hebbe)

ik zelf heb hem nu bijna een jaar nog niet 1 kras op mijn spellen
en bovendien als je 120gb hebt instaleer je het spel hoef je de cd niet meer te gebruiken ;)

er kan hier een heel topic komen over ps3 vs xbox
feit blijft xbox is beter beeld(HDMI) ps3 heeft meer aanhangers
killzone is voor ps3 en gears of war voor xbox360

er is altijd iets aan de hand, het gerucht dat de blu-ray lezer uit de ps3 na een half jaar gebruiken al kapot zou zijn is net zo nep als dat de xbox krassen maakt,

ja het komt wel eens voor maar microsoft stuurt je dan een nieuwe cd binnen 4 dagen als hun zien dat de xbox hem echt kapot heeft gemaakt

als je een xbox wilt, gewoon kopen ;) als je ps3 wilt moet je die kopen twijfel je? koop de xbox is het niks breng je hem terug leg je 90 euro bij en pak je ps3 ;)

Laatst bewerkt:
ik vind het maar onzin ik heb me xbox 1 jaar en 5 manden en ik heb nog geen enen kras gevonden en als die zo veel maakt kan je ook de spel op je HD zetten

De meeste XBOX 360 die tegenwoordig kapot gaan komt door onzorvuldig gebruik ervan;
- Draaien, bewegen terwijl er een spel in zit en hij aan staat ( Veroorzaakt 99% van de krassen)
- Niet genoeg ventilatie ruimte zoals hem in een boekenkast, of een andere kleine ruimte zetten.

Over het algemeen heeft Microsoft updated aangebracht aan de nieuwe reeks XBOX 360's, zover er informatie over is was alleen de eerste productie lijn slecht en sneller vatbaar voor schade.

En we weten het allemaal, er is altijd een kans dat het kapot gaat.

;)

cray! je hebt gelijk ik zei het eerder al, met dat krassen valt allemaal mee :p

;)

Je gaat toch ook niet met je desktop schudden en draaien en weet ik veel wat als er cd's in zitten.

Laat je xbox lekker staan, en concentreer je op je game zou ik maar zeggen:thumb:

;)

Je gaat toch ook niet met je desktop schudden en draaien en weet ik veel wat als er cd's in zitten.

Laat je xbox lekker staan, en concentreer je op je game zou ik maar zeggen:thumb:

ja idd, ik ben het ook spuugzat van de mensen die de xbox daarom afkeuren.... het is gewoon niet waar... een of andere boere *** heeft gewoon weer eens iets te zeuren gehad met schudden onstabiel veel vervoeren ofsow! 100% niet waar! als je hem laat staan gebeurt er NIKS (tenzij je er iets op gaat lopen zetten....)

Xbox 360 maakt wel degelijk krassen !!!!

100% niet waar! als je hem laat staan gebeurt er NIKS
?????????????????????????

Ik heb me x-box 360 al 2 jaar en nooit last gehad van krassen op me spellen ........nu is onlangs mijn drive stuk gegaan en heb ik hem onder garantie laten repareren . :thumb:

Nu zijn er binnen 1 week al 2 spellen van mij gesloopt door de cirkelvormige krassen :confused: ...........en mijn xbox staat horizontaal en ik loop er niet mee te slepen al ik een spel speel !!!!!!! :shocked:

leuk me x-box werkt weer .......alleen durf ik er geen spel meer in te doen :confused:

Laatst bewerkt:
Zorg dat je een BenQ drive hebt.
Deze is hetzelfde qua uiterlijk als die samsung alleen is deze grijs.
Deze maakt vrijwel geen krassen tenzij je de xbox op zijn kant heb staan dat raad ik je gewoon niet aan.
Heb je niet zo'n drive kan je altijd de xbox naar de fabriek sturen met de klacht dat ie krassen heeft gemaakt en een BenQ drive eisen hier doen ze niet moeilijk over en binnen een week heb je hem terug

Xbox verplaatsen tewijl die aan staat met een cd er in is het stomste wat je kunt doen. Stop een cd in je laptop hou hem scheef en je hordt hem krassen maken.

Zet je Xbox 360 niet recht op. Scheef liggen van Xbox kan ook maar minder snel.
Nog nooit enkele kras op een cd.

Ik heb zelf toen zon k*t ding gehad die al mijn games sloopte, en nee ik was niet zo achterlijk om de console heen en weer te swiepen met games erin.

Het was ook mijn console die hardware.info had opengeschroefd.

Heb na dat gezeur een nieuwe console gehad van Bol.com en toen nooit meer problemen gehad, behalve 5 keer een RROD.

In iedergeval nooit meer gesloopte games gehad, en die kans in nu ook heel klein aangezien ze nu ook nieuwere drives gebruiken die dit probleem niet kennen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan