xbox, tv, bluray en pc op internet via router?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Saelath

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2007
Hallo,

Ik heb net een nieuwe tv en bluray speler welke beiden beschikken over Internet@tv functionaliteit.
Nu heb ik ook een xbox360 en een pc staan welke ook op internet moeten.
Op dit moment heb ik internet van Telfort met een Zyxel modem van Telfort.
Deze modem heeft 2 UTP uitgangen waarvan ik er nu 1 gebruik voor mn xbox en de wifi functie voor mn pc.
De vraag is het volgende:
Ik wil de kabel die nu naar mn xbox loopt gebruiken om zowel mn xbox, tv, bluray en pc aan te sluiten op internet.
Ik heb de beschikking over een SMC 2804WBR EU modem-router (4 utp aansluitingen).
Ik wil NIET (meer) de wifi mogelijkheden gebruiken maar alles bekabeld aanleggen.
Hoe sluit ik alle bovengenoemde apparaten aan en vooral: wat/hoe stel ik de SMC in??
hierbij ook nog het volgende:
ik wil mn xbox360 en mn pc een vast ip geven (en mn tv ook???) zodat ik in mn modem mn poorten open kan zetten (op een of andere manier werkt een dynamic ip niet).
Moet ik in de SMC bepaalde instellingen maken of is het aansluiten van kabels genoeg?
Moet ik hierbij cross of straight kabels gebruiken?

EDIT: de bedoeling is dus dat de router volledig "open" staat. Dwz: alleen maar internet verbinding doorgeeft aan de andere apparaten.
Ik wil dus de mogelijkheid hebben om bv zowel met mn xbox, mn pc en mn tv tegelijk online te zijn (of mn verbinding dat trekt zie ik dan wel) zonder dat er portforwarding etc aan te pas moet komen. De modem is dus alleen een "internet-doorgeef-luik".

Ik hoop dat iemand me op weg kan helpen.

Groeten,

Sae (aka Erik)

Laatst bewerkt:
Het is een modem/router dus alles open gaat standaard niet lukken. In jouw situatie is een traditionele switch van een paar euro een betere optie. Deze kun je letterlijk insteken en dan werkt hetgeen jij wilt.

Dank je voor je reactie.

Ik dacht namelijk dat ik alleen een router kon gebruiken.
Ik zal eens op zoek gaan naar een switch.
Wel nog de extra vraag: welke kabels heb ik nodig om mn tv etc aan de switch te koppelen?
Cross of straight? (ik gok op cross?)

Voor mijn eigen duidelijkheid:
Ik gebruik dus van mn modem naar de switch een normale utp kabel.
Dan van switch naar tv, xbox, pc en bluray een cross/straight kabel.
Kan ik dan ook tegelijk mn xbox op xbox live hebben, mn pc op internet en mn tv op internet@tv? (mits mn inet verbinding/snelheid dit toe laat ;))

groeten

Eigenwijs

Ik ben even eigenwijs geweest en heb toch mn router ertussen gegooid.
Wat blijkt nu: alles werkt zoals ik wil.
Xbox live, internet@tv, pc op internet.
En alles met een straight kabel ingeplugd.

Dus problem solved! :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan