xbox voorzien van live

Status
Niet open voor verdere reacties.

halsangel

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2005
Ik heb een probleempje. Ik probeer mijn Xbox te voorzien van Live. Alleen als ik het netwerk test vind hij wel een netwerk maar geen internet verbinding. Tussen de kabel van de modem en de kabel van de Xbox zit nog wel een router, een Sitecom DC202v6. Iemand die mij kan helpen om internet op mijn xbox te krijgen?

thx

Hiervoor moet je wel wat meer informatie geven.

Je hebt:

Internet-->modem-->router-->xbox

Heb je aan je router ook nog een pc gekoppeld? Heeft die wél internet?

En ken je de instellingen van je provider/ heb je ze bij de hand?

Er wordt wel een netwerk gevonden maar geen internet gevonden. Ik heb een splitter liggen zodat ik mijn internet kan verlengen alleen denk ik dat deze splitter kapot is aangezien ik hier niet eens een netwerk mee kan vinden op de xbox. Wanneer ik de router er tussen zet vind de xbox wel een netwerk maar geen internet verbinding. Wanneer ik de kabel die van de modem naar mijn pc in de router stop, en de kabel die normaal gesproken naar de xbox loopt in mijn pc stop heb ik het zelfde probleem. Wel een netwerk maar geen internet.

Is de router dan gewoon niet goed meer? Het is een oudere router, ondertussen hebben we een andere in gebruik namelijk. Het gaat om een Sitecom DC202 v6. Anders ga ik maar op zoek naar een andere splitter/verlengstuk.

In 99% van de gevallen moet je kijken bij de instellingen van je router.

Ik denk namelijk dat je router niet alleen een router is, maar ook een modem. En je kan geen dubbel modem achter mekaar gebruiken, dus moet je de router aansluiten op de verbinding die afkomt van je modem.

Vervolgens sluit je je computer op de router aan, en ga je in je webbrowser naar 192.168.0.1
Hier kun je de instellingen van je router wijzigen. Hier moet je in ieder geval je internet account details kennen/opzoeken, want die moet je hier invoeren.

Dus je krijgt: Binnenkomende verbinding vanaf buiten-->splitter-->router-->PC

Als je er dan voor zorgt dat je PC internetverbinding heeft, (iets voor iemand die dat eerder gedaan heeft écht een eitje, ik raad je aan om hulp te vragen, tis lastig als je't via internet uit moet leggen) dan kun je ook met de xbox op internet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan