xBox360 Elite ombouwen

Status
Niet open voor verdere reacties.

nestles

Banned
Lid geworden
11 sep 2010
Hallo,

Ik heb een xBox360 Elite gekocht op Marktplaats.
Nu heb ik een paar vragen erover.

Wat betekent het als je de xBox ombouwd?
  • Wat zijn de voordelen
  • Wat zijn de nadelen
  • Kan ik de xBox zelf ombouwen?

Hartstikke bedankt :)

Betekent software flash dat je er niet in moet roeren ofzo? Ik ben niet echt de persoon voor schroefjes etc.

Roeren, wil je 'm in de oven schuiven ofzo:p? Ze hebben het erover dat je de dvd-speler van je xbox eruit moet halen, maar daar zie ik het nut niet helemaal van in...

Ik heb er totaal geen verstand van want dit word mijn eerste xBox360. Dit is kennelijk totaal iets anders dan het jailbreaken van een iPod Touch.

Hoe ziet dit proces er ongeveer uit?

Kijk op de pagina waar ik een link van had gestuurd in post #2. Ik heb zelf ook geen XBOX, maar ik kan zo'n beetje wel bedenken hoe het werkt. Bij een PS2 moet je geloof ik alleen een printplaatje eraan solderen, veel makkelijker :).

tja.... ik doe een ict opleiding, geen technische opleiding. dat lijkt natuurlijk weer overdreven maar ik heb totaal geen verstand van dat soort dingen nog heb ik het gereedschap ervoor. maar toch bedankt :D

Leer je op een ict-opleiding niet eens hoe je een pc openmaakt:eek:??!! Dat is wel heeeel erg. Maar ik zou zeggen, oefening baart kunst. Een jaar of 2 geleden maakte ik mijn pc nooit open, maar nu is dat een fluitje van een cent (een pc in elkaar zetten trouwens ook).

tja eh... een xbox is geen pc

ik heb mijn eigen pc samengesteld inelkaar gebouwd en shizzle.... dat is het probleem niet. een xbox is geen pc lijkt me.

en trouwens ik doet geen systeembeheer maar applicatieontwikkelaar

Ah, joh, het is allemaal hetzelfde: gewoon een paar schroefjes eruit draaien en de behuizing optillen, en open!
Maar alsnog, je moet wel worden geleerd hoe je een pc moet openmaken. Dat hoort erbij (vind ik :d).

Applicatieontwikkelaar is software based. hoewel alle dudes in mn klas al vanaf hun 14de pc's in elkaar zetten

Gheghe, misschien moet ik die opleiding dan ook gaan doen :rolleyes::)
Maar om weer eens ontopic te gaan: op de pagina die ik eerder had gestuurd staat (volgens mij) hoe je een xbox open moet maken.

Nadeel het is illegaal volgens de nederlandse wet

Hij die opzettelijk middelen die uitsluitend bestemd zijn om het zonder toestemming van de maker of zijn rechtverkrijgende verwijderen van of het ontwijken van een technische voorziening ter bescherming van een werk als bedoeld in artikel 10, eerste lid, onder 12°, te vergemakkelijken

a. openlijk ter verspreiding aanbiedt,
b. ter verspreiding voorhanden heeft,
c. invoert, doorvoert, uitvoert of
d. bewaart uit winstbejag

wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden of geldboete van de vierde categorie.

Je mag dus geen middelen gebruiken die zonder toestemming van de maker een technische voorziening ter bescherming van een werk verwijderen on ontwijken.
Een firmwareflash van je Xbox of de DVD speler daarvan heeft dat wel als doel en is dus illegaal.
Het flashen van de firmware van een MP3 speler zou ook illegaal zijn als je daardoor bijvoorbeeld nummers met DRM beveiliging af kan spelen die je normaliter niet af kan spelen.
Het essentiële element is hier dus dat je de beveiliging omzeilt met de firmware en dat is niet toegestaan.

source:
http://www.ivir.nl/wetten/nl/auteurswet_01_04_2006.html

en dat betekent ook automatisch dat helpen met het ombouwen van een xbox360 niet toegestaan is op helpmij
want het is illegaal

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan