Opgelost Xcopy mappen met bestanden kopiëren naar cloudopslag

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

anton44

Verenigingslid
Lid geworden
20 mei 2005
Met onderstaande regels in een batch bestand komt de foutmelding dat de mappen in de clouddrive niet aangemaakt kunnen worden.
Z: is de driveletter toegekend aan de clouddrive (=Stack)
Bij wijziging van de destination drive naar een plaats op de local drive werkt het script wel.
Waar zit de crux?
Code:
@echo off
cls
xcopy /e /s "d:\Afbeeldingen\*.*" "Z:\Afbeeldingen\"
pause

Bijlagen

• 20240718_092230.jpg
    20240718_092230.jpg
    26,7 KB · Weergaven: 1
Ik denk dat het probleem zit in het feit dat zo'n share geen 'regulier' filesystem is als ntfs, fat32, maar WebDAV of nog iets anders. Xcopy kan dan niet goed communiceren.
Ook wel bezig geweest met Box, Dropbox en andere clouddiensten en dan moet je eigenlijk tools gebruiken die ondersteuning bieden voor die speciale clouddienst.

@krullenbol,
Bedankt voor het delen van je inzichten. Stack benaderen is inderdaad via WebDAV.
Files kopiëren met een batch script gaat zonder problemen, maar met directories gaat het mis.
Ken jij tools die dat wel kunnen? Robocopy ? Ik heb daar helemaal geen ervaring mee.
Aanvulling:
Syncroniseren of kopieren incl submappen met Total Commander werkt wel goed (=handmatig proces via menu's)

Laatst bewerkt:
Voorlopige oplossing.
Per subdirectorie een aparte scriptregel om per subdirectorie de inhoud aan bestanden te kopiëren.
Code:
@echo off
cls
xcopy /m /y "d:\Afbeeldingen\Mijn scans\*.*" "Z:\Afbeeldingen\Mijn scans\"
xcopy /m /y "d:\Afbeeldingen\Mijn screenshots\*.*" "Z:\Afbeeldingen\Mijn screenshots\"
xcopy /m /y "d:\Afbeeldingen\Testscans\*.*" "Z:\Afbeeldingen\Testscans\"

Laatst bewerkt:
Probeer eens allwaysync. Die zou het zonder problemen moeten kunnen

Volgens mij kun je in de opdrachtregel van post 1 het beste *.* weglaten, immers het gaat hier niet om copy maar om xcopy.

voorbeeld:
robocopy "E:\INDEX\Mijn Boekhouding\ " "J:\Mijn Boekhouding " /e

let op spatie

@Senso,
Bedankt voor de tip. Had deze gedachte al getest maar submappen worden niet aangemaakt.

@RogerS
Ook jij bedankt boor de tip. Goodsync van allwayssync vereist een account bij hen. Dat wil ik niet.

Uitgebreid voorbeeld op internet?

PHP:
@ECHO ON
SETLOCAL
SET SourceDir=C:\Users\myUserName\Desktop
SET TargetDir=C:\Users\myUserName\OneDrive for Business\F Backup %date:~-4,4%%date:~-10,2%%date:~-7,2%
SET LogFile=C:\LogPath\Logfile.txt
IF NOT EXIST "%TargetDir%" MD "%TargetDir%"
ROBOCOPY "%SourcePath%" "%TargetDir%" *.* /PURGE /S /NP /ZB /R:5 /LOG+:%Log% /TS /FP
GOTO EOF

Goodsync van allwayssync vereist een account bij hen.
Kan niet met Todo Backup of Aomei, beide freeware?

Ik zie het al. Is veranderd sinds dat ik het voor het laatst gebruikte.
Mogelijk kun je nog oude versies van Allway Sync op internet downloaden. Met de nieuwe pc is het mij nog wel gelukt. Vraag niet hoe! Ik had wel een eenmalig betaalde licentie op de oude pc. Maar op de nieuwe pc werkt die ook normaal.

Laatst bewerkt:
@Senso,
Bedankt voor je hulp.
Deze werkt uitstekend.
Ik wist niet dat Robocopy een internal command is onder Wijndows (10)
Als basis script: (Z: is een stackdrive)
Code:
cls
@ECHO ON
RoboCopy "D:\Afbeeldingen" "Z:\Afbeeldingen" /E

Als het tonen van de gekopieerde bestanden niet wenselijk/nodig is dan in de regel >nul toevoegen:
(de optie /q bij xcopy werkt niet bij robocopy)
Code:
cls
@ECHO off
RoboCopy "D:\Afbeeldingen" "Z:\Afbeeldingen" /E /M > nul

Je hebt ook nog WinRoboCopy GUI en RoboCopy GUI 3.0

RoboCopRoboCopy.exe heb ik geprobeerd maar deze maakt geen submappen aan / kopieert naar submappen.

Kan wel. Zie ook de handleiding -> https://learn.microsoft.com/en-us/windows-server/administration/windows-commands/robocopy

Je zoekt waarschijnlijk iets als :
robocopy.exe /e /purge
/e zorgt ervoor dat ook directories (incl. lege) worden gekopiëerd
/purge verwijderd ook bestanden/mappen als deze bij de bron zijn verwijderd.

Met deze 2 parameters zijn je bron en doel altijd aan elkaar gelijk.

Het moet gek lopen als je het niet met robocopy voor elkaar kunt krijgen. Kwestie van bedenken wat je precies wilt en de juiste parameters opzoeken.

@RogerS,
Bedankt.
Ik had RoboCopRoboCopy.exe gedownload en die zoals uit mijn proef blijkt niet te kunnen werken met submappen in webdav omgeving, zoals xcopy dat ook niet kan .
Dit is een andere app dan robocopy.exe (nee geen fout met plakken 😉)

Tja Webdav. Heb dat al een hele tijd geleden opgegeven. Teveel gedoe iedere keer. Vrees dat ik je geen andere tool kan aanraden.

RogerS, ik ben tevreden met de internal Robocopy. Het doet wat ik wil.
Bedankt voor het meedenken. 🙏

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan