xD-Picture card past niet in Olympus FE-310

Status
Niet open voor verdere reacties.

dsupergirl

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2010
Hoi allemaal,

ik heb sinds een jaar een Olympus FE-310 camera, helemaal nieuw gekocht. In Olympus camera's passen geen SD-cards, maar toen mijn zus er een kocht, kreeg ze er een attachment-hoesje bij. Daar doe je een micro-SD kaartje in en dan zou dat in z'n geheel in je camera moeten passen. Bij haar camera (een van de nieuwste compact-camera's van Olympus) past dat wel, maar bij de mijne niet! Ze kreeg er ook een gewone xD-Picture card bij, en die past ook niet in mijn camera, terwijl die xD card van het merk Olympus is!
Ik heb al op internet gezocht, maar er is maar één soort van xD-Picture cards van Olympus. Volgens verschillende sites zou die xD-card ook gewoon in mijn camera moeten passen, maar ik krijg hem er op geen enkele wijze in....
En ja, ik heb hem ook al een aantal keer omgedraaid enzo. Ik krijg hem er echt niet in!

Bijgevoegd een foto van het attachment-kaartje (waar je dus een micro-SD in moet doen):
351dg87.jpg
voorkant
2yzbg9y.jpg
achterkant

Het lijkt alsof het kaartje aan de linkerkant (als je hem van achteren bekijkt) wordt tegengehouden door iets. Je ziet daar ook een soort inhammetje bij het kaartje; tot daar wil het kaartje erin, verder niet!

Ik hoop dat één van jullie mij kan helpen...

wel, ben je zeker dat het wel zo'n XD kaartjes zijn die in je camera moeten? ben je zeker dat het geen SD of Mini-SD is?

Ja ik ben heel zeker, op het klepje van mijn camera die je open doet als je er een kaartje of batterijen in wilt doen, staat onder andere het teken van xD:
wkntd0.jpg

Met daarachter: xD-Picture Card

Op de doos waar de camera in zat staat hetzelfde logo, met daarbij:
nq9tee.jpg

En in de gebruiksaanwijzing bij de Technische gegevens:

Opslagmedium: Intern Geheugen
xD-Picture Card (16 MB - 2GB) (type H / M, standaard)

Hier ook een foto van de xD-card van mijn zus die NIET in mijn camera past:
fem0sm.jpg

Dit kaartje is precies hetzelfde als het kaartje wat op de doos staat...

wel, als je erin steekt, hoor je dan een soort klik, waarna hij ietsjes terug naar buiten gaat, en blijft zitten? of krijg je hem er gewoon niet in?
ben je zeker dat er nu al geen kaartje meer inzit/dat er een ander obstakel in de weg zit om het kaartje erin te krijgen?

ik krijg hem er gewoon niet verder in dan ongeveer 5 milimeter. Er zit verder niks in de ingang, hij is helemaal leeg ;)

het kaartje blijft, aan de kant waar het inhammetje zit, steken. Aan de andere kant kan hij er wel verder in.
Als ik in de ingang kijk, zit er aan de kant waar hij er niet in kan, een plastic dingetje. Volgens mij hoort die normaal weg te schuiven als je het kaartje erin doet. Ik heb al geprobeerd iets anders tegen dat plastic dingetje te duwen, maar hij zit vast.

Heb geprobeerd hetzelfde attachment-kaartje in de xD-card ingang van mijn Acer computer (nieuwste versie) te stoppen, maar ook daar blijft hij hangen!
misschien bestaat er sinds kort wel een ander soort xD-card, die in de oude ingangen niet meer past...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan