xex0x??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gimli

Verenigingslid
Lid geworden
5 aug 2001
Heb een paar nieuwe bestanden opgelopen.
Er staat in m'n C:/ root plotseling iets van:

xex0x.exe xer0x.exe
x3r0x.exe xex0x.exe
x3rox.exe
xer0x.exe

Het zijn verborgen bestanden. En ze staan op alle drie de partitie's van mijn schijf.
Ik heb ze nog nooit eerder gezien, maar ik kan ze niet verwijderen. Dan ben ik plotseling de toegang tot C:/
kwijt. M'n rechtermuisknop, om de C:/ te openen gaat nog wel.
Maar dit was eerder nog niet.

Wat kan er gebeurd zijn?

Groeten, Gimli.

Hallo Gimli,

Probeer ook eens System Cleaner te downloaden van internet. Deze scant je computer en kan ook "gevaarlijke" bestandjes herkennen en verwijderen.

Groetjes Tonia

IK heb even gescand op House Call, maar die kunnen geen virus vinden.
Het lijkt er wel op of ik iets van Xeroc heb opgestart, een printer of zo.
Maar ik krijg ze niet meer uit m'n opstart bestanden.

Groeten, Gimli

Hallo Gimli,

Ik weet niet precies wat xeroc met je computer doet, maar als het het spam of andere rotzooi is kan je proberen om je computer te scannen met ad aware of met system cleaner. Als die xeroc-bestandjes dan worden aangegeven kun je proberen om de eigenschappen van dit bestandje te veranderen in bv. lezen, misschien laat het zich dan wel verwijderen.
Groetjes Tonia

x3r0x

House Call gaf geen virusmelding, maar na wat gezoek,
kan ik me dan toch eigenaar van een wormvirus noemen.
W32.HLLW.Loxar
En inderdaad, opgelopen met het bestanduitwisseling sysyteem van KazaA.

Vastsstellen is één, nu nog zien te verwijderen.

Het zijn verborgen bestanden, die zich over de schijf verspreiden, en zich door kopiëeren naar andere partitie's van de schijf verplaatsen.

Ik heb er niet echt last van, maar ikkan merken dat er bepaalde bestanden zich niet meer laten openen.
Ook m'n Virusdetektor en Firewall worden aangetast.

Ik heb de verborgen bestanden kunnen verwijderen, en, zoals op internet stond, in het register verwijderd, wat er teveel instond.

Maar blijf nou nog met een computer zitten, die bij opening van de c:/ root vraagt " can't find x3r0x.exe".

Zou ik er dan toch windows98 opnieuw op moeten zetten?

Groeten , Gimli.

Hallo Gimli,

Ik ben niet echt een kei op het gebied van virussen maar het bestandje x3rOx.exe wat je noemt lijkt mij geen windowsbestandje.
Als je denkt alle virusbestandjes verwijdert te hebben, kun je proberen om windows opnieuw te installeren,
en kijken of je computer dan nog een melding geeft.
Houd het wel in de gaten, want zo'n virus kan behoorlijk hardnekkig zijn,
Susses alvast en groeten Tonia

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan