XFX 6600 GT probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

rodie14

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 dec 2005
Beste mensen ik zit met een probleem.

Ik heb een week geleden de xfx 6600 gt gekocht kep de kaart in de pc gezet voeding erop de drivers van de cd geinstalleerd zonder problemen en ik had gewoon beeld. Nu heb ik die kaart natuurlijk gekocht om te gamen dus ik need for speed most wanted geinstalleerd en ben begonnen met spelen wat mij als eerst opviel was dat hij onder het spelen vaak hikte wat ik al vreemd vond.. ik denk nouja laat ik de eisen maar omlaag gooien dus ik had alles op low gezet in de settings maar wat bleek hij hikte nog even veel het maakt niet uit hoe hoog ik mijn instellingen zet hij blijft hikken.Ik heb de nieuwe nvidia drivers geinstalleerd toen ik dat had gedaan starte mijn pc niet meer door ik kreeg een streepje links boven in de hoek toen ik in het menu op laatste configuratie die werkte drukte deed hij het pas weer.ik dacht nouja laat dat hikken maar magoed als ik een kwartier speel dan begint hij niet ff te hikken maar 5sec vast te slaan op een bepaald moment loopt dan mijn hele systeem half vast en krijg ik artifacts hiktie om de halve minuut door en kan ik niks meer doen. in 3dmark 2003 draait hij wel gewoon normaal met het testen de kaart word gemiddeld 55 graden of dit te warm is weet ik niet.. heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen dat mijn pc zo vreemd doet?

ik heb een Gigabyte 7dxe bord erin zitten.
amd athlon 2400 + processor
512 mb ram op 333mhz
300 watt voeding
en een xfx 6600 gt videokaart dus.

mmm

volgens mij is 55 graden niet koud maar dat moet 'ie makkelijk trekken... op mijn overgeklokte x600 kun je een eitje bakken volgens mij :S en is 300 watt genoeg ? ik krijg volgende week m'n x850 xt PE binnen ( hopelijk lol) en die heeft 350 watt nodig.... en aangezien ati minder nodig heeft dan nvidia..... ( ja lol ik weet ook pas sinds een paar dagen dat videokaarten zoveel stroom vreten) maargoed check 't merk van je voeding en check de requirements van je videokaart... good luck oh en als blijkt dat je voeding te zwak is geen probleem, je kunt een goeie kopen van 350 of 400 watt voor 35-45 euro maar pas op voor slechte merken... zoek ff op google wat goeie merken zijn...

good luck grasshopper :P lol

hmm

wacht ik ben weer aan't ***len de nvidia 6600 moet je gewoon met 300 watt kunnen doen.... maar omdat ie zo vaag doet lijkt het erop dat 't je voeding is... naja doe toch maar wat ik schreef in 't mailtje hiervoor :P

Ik speel ook need for speed most wanted op redelijk hoge details maar bij mij wordt de grafische kaart een stuk warmer als 55°C, bijna teken de honderd. Mijn Geforce 6600GT van Sparkle haalt het niet met een 300 Watt voeding, dit staat wel op de doos maar ik kreeg hem pas stabiel met een 450 watt voeding. Hieraan zou u probleem van u langdurige haperingen aan kunnen liggen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan