XFX 9600GT XXX Alpha Dog .VS. Sapphire HD3870

Status
Niet open voor verdere reacties.

LucasDRS

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2007
Hallo allemaal,

Ik ben van plan een nieuwe videokaart aan te schaffen en heb een max budget van 125 euro.

Ik heb deze 2 kaarten uitgekozen:

Nvidea:
http://www.alternate.nl/html/produc...RDWARE&l1=Grafische+kaarten&l2=PCIe&l3=NVIDIA

ATI:
http://www.alternate.nl/html/produc...=HARDWARE&l1=Grafische+kaarten&l2=PCIe&l3=ATI

Nu weet ik alleen niet welke kaart ik nou moet nemen, de ati kaart maakt gebruik van gddr4 geheugen en de nvidea kaart gebruikt gddr3, daarbij zijn de kloksnelheden van de ATI kaart ook hoger, en hij is ook nog eens goedkoper, makkelijke keuze zou je dus denken, maar ik zie ook heel veel goede reacties bij de 9600 gt xxx, dus ik heb nu echt geen flauw idee met welke kaart ik de beste prestaties bereik. ik heb zelf een amd moederbord en een 19 inch widescreen, dual core @ 2,6 ghz en een voeding van 400 watt. wie kan mij helpen ?

mvg,

Iets te weinig info om je goed te kunnen adviseren.

Wat ga je met de pc doen?
En, minstens zo belangrijk, welke hardware heb je nu en welke voeding?
Dus vooral merk en type van je moederbord en voeding

Iets te weinig info om je goed te kunnen adviseren.

Wat ga je met de pc doen?
En, minstens zo belangrijk, welke hardware heb je nu en welke voeding?

Met de pc ga ik voornamelijk gamen, ik speel niet op een hoge resolutie [1024/768]

Hardware [sorry als er iets overbodigs bij staat]

Mainboard: Foxconn A690GM2MA. Processor: AMD Athlon 64 X2 4600+ @ 2,7 MHz [stock 2,4 MHz]. Memory: Kingston 4x512MB DDR2. GFX Card:EVGA e-GeForce 8600 GT [Overclocked]. Monitor: AMW 19" Widescreen. Keys: Compaq cheapass. Mouse: Trust Predator. Mouse Surface: Raptor-Gaming P4. Sound: Creative Fatal1ty Headset.

voeding :Cooler Master ExtremePower 400 w

mvg, lucas

ja maar waaruit lijdt jij af dat die kaart beter is dan ? de kloksnelheden zijn duidelijk minder dan die van de 3870....

en in delink die je stuurde, kan ik de leadtek 9800 gt het best vergelijken met de asus 8800 gt of xfx 8800 gts of de msi 8800 gtx ?

heel erg bedankt voor je hulp ! ik vind de kloksnelheden bij ati echt misleidend nu ik dit zie ! en helemaal goed voorbeeld met call of duty 4, is een van de spellen die ik erg veel speel.

met vriendelijke groet en hartelijke dank.

Nee dat is helemaal niet misleidend.
Jij laat je gewoon teveel leiden door cijfertjes, terwijl het moet gaan om de cijfertjes van benchmarks

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan