xfx geforce 9800GX2 130graden beetje heet:P

Status
Niet open voor verdere reacties.

brammerdude

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2009
hoi allemaal heb een tijdje geleden dus zo 1 jaar terug ga er nu ff naar vragen heb ik mijn xfx kaart beetje erg heet gekregen op de 1 of andere manier:p

zit gewoon rustig te gamen en sluit spel ff controleer de temparatuur even doe ik altijd...
en kom er met verbaazing achter dat mijn videokaart met fans voluit geen stof op 130 graden rustig staat te draaien:p

nu heb ik er de volgende problemen mee gekregen ik bouw hem in me kast zet het aan en krijg wat leuke bleep codes er uit zo nu en dan start hij wel is en kan ik alles doen

nu zouw ik paar dingen willen weten hoe kan ik hem goed koud houden
waar ik hem goedkoop kan laten nakijken (want waarschijnlijk heeft paar van die soldeer plekken los gelaten om dat hij slecht is gemaakt tin is slecht laat ik het zo zeggen dus heb ik nu slecht verbinden)enige manier dat ik het zelf kan maken?

en ik weet niet als het veel uit maakt maar me kaart is wat krom getrokken door de hitte:p

aub help me zal blij zijn als ik hem koud kan houde:)

alvast thx:)

De 9800X2 staat bekent om z'n hitte probleem.

Tevens zijn er geen aftermarket koelers verkrijgbaar...Je zult het met de orginele moeten doen.

Misschien eventjes de kaart uit elkaar halen, verse pasta plaatsen en terug in elkaar zetten.

Voor de rest valt er voor deze kaart weinig te doen.

na wist wel dat ie warm werdt maar zo erg:p en kan me kaart niet in hij zit volgens mij vast gebakken door de hitte:[p

Ja als hij vast zit...dan valt er weinig aan te doen :)

nieuwe...?

grapjas:P na dat had ik dus gedaan:P niet zo slim kon echt gewoon me poot onder de kraan gaan houden:P

oke ik ga nooit meer een kaart openen waarschijnlijk heb ik nu net 540 euro verkloot:P

Netjes! Moet zelf ook maar eens de koelpasta vervangen (mits ik weer koelpasta in huis heb). Heb de 9800GTx+ versie.

Hoe zijn de temperaturen nu?

heb hem er niet in zitten heb nu all tijdje een sapphire 3870x2 maar ik heb daar ook problemen heb daar vandaag ook een post van gemaakt:P

ik moest ook ff kijken als ze all eindelijk fans er voor hadden plus ik had geen pasta thuis dus heb niet kunnen vervangen:P

Lol dus je haalt hem open en je plaatst geen nieuwe pasta :) wat is het nut dan van openhalen??

Zoals ik al eerder vermelde zijn er geen aftermarket koeler voor de GX2 kaart.
Zijn er niet geweest en komen ook niet meer :)
Komt omdat nvidia gewoon 2 printplaten met 1 GPU gekoppelt heeft ipv net als bij ATI 2 GPU's op 1 printplaat.
Hierdoor is een andere koeling niet mogenlijk.

@probleempjes, voor de 9800gtx zijn er leuke aftermarket koeler verkrijgbaar.
Artic cooling is goed en goedkoop :)

waarschijnlijk heeft er kort sluiting in gezeten want make hem open en er viel een losse schroef uit;/

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan