XFX geforece 6800 XT maakt geluid~

Status
Niet open voor verdere reacties.

DarkCloud4U

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2005
Hallo,

Mijn videokaart maakt nu herrie na het opschonen van de computer,ik heb alleen maar met fohn erop geblazen zodat alle stofjes weg gaan, daarna heb ik mijn videokaart eruit gehaald en toen het kapje wat op de cooler zit er ook afgehaald en toen heb ik dat stof wat om de cooling heen zit allemaal met een zakdoekje weg gehaald, nud doe ik de kaart erin maar dan maakt het veel geluid wat eerst niet zo was, nou is mijn vraag of dit nou ernstig is voor de videokaart of is het gewoon binnenin ergens..De cooler draait wel goed daar niet van maar het geluid is gewoon niet normaal.

alvast bedankt

het zou kunnen dat er gewoon iets mis is met de ventilator, dat die vervormd is - en daardoor langs de rand schuurt - in elk geval als de kaart nog in garantie is moet je ze laten omruilen ... gewoon mondje dicht dat je ze hebt opengehaald - ik heb het probleem ook zeer dikwijls - maar dat komt omdat het stof in de naaf van de ventilator het boeltje uitschuurt, en dan ligt die waaier te tollen ...
ik ga het stof met de compressor te lijf ... veel sneller, wel extra voorzichtig zijn !
anders - niet veel aan te doen !

bedankt voor de reactie, Nou ik heb er heel lang nagekeken en hij schuurt toch echt nergens aan, maar ik denk zoals je al zij dat het stof binnen in het boeltje zit en dat dat het geluid maakt, maar is dat dan ook erg? Ik ga straks vanmiddag naar de winkel toe
(ja vanmiddag, ik woon in Canada) en dan kijk ik wat die gast voor me kan doen, anders ga ik maar een zalman cooler ervoor kopen als het een erg iets is.

dat is wel mooie oplossing - het schuren zie je enkel als hij op volle toeren draait (middelpuntvliedende kracht) als je hem voorzichtig tegenhoudt in het midden ... dat hij trager draait zal het geluid verdwijnen ... anders even laten uitblazen ... anders inderdaad zalmankoelertje plaatsen !

ik heb beide geprobeerd maar het geluid blijft, ik ga maar naar de winkel toe als zij mij niet kunnen helpen dan moet ik maar ff een ander coolertje kopen ZALMAM!:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan