Xfx gtx260

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lollyftw

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2008
Hallo,

Ik heb sinds een paar dagen een XFX GTX260 in mijn pc hangen en nu heb ik wat problemen:
- rare strepen in het beeld waardoor vervolgens mijn systeem vastloopt (althans, ik kan niets meer doen, pc blijft wel gewoon aan). Dit gebeurt na een tijdje als ik aan het gamen ben (Call of duty 2, Far Cry 2 en Company of Heroes);
- soms ook nog een blue screen, maar dat heb ik volgens mij al opgelost.

De nieuwste drivers staan op mijn pc geinstalleerd.

De temperatuur zit rond de 66 graden tijdens het gamen, dat zou nog wel oké moeten zijn ofniet? Dit heb ik trouwens met speedfan gemeten.

Specs:
Intel Core 2 Duo E8400
Asus P5N-D moederbord
Coolermaster 620W voeding

Kan iemand mij advies geven?

Laatst bewerkt:
Eigenlijk niet nee (jouw vraag of iemand advies kan geven -ik iig moeilijk-)

Jouw vraag zo doorlezend kan ik niet iets spectaculairs 'fout' ontdekken.

Misschien is bij de installatie van de nieuwe kaart qua drivers iets niet goed gegaan?

Wat ik nu eigenlijk alleen maar kan verzinnen is:

ga naar apparaatbeheer, verwijder de grafische adapter, start niet opnieuw op (Windows zal dat voorstellen), maar verwijder eerst in configuratiescherm bij Software de Nvidia software (drivers) en start dan pas opnieuw op.

Laat Windows de kaart opnieuw detecteren en installeren en kijk of de laatste drivers zijn geïnstalleerd (nadat Windows de installatie heeft voltooid).

Update nog heel even niet maar kijk hoe de pc zich nu gedraagt.

Laatst bewerkt:
De temperatuur kun je met Nvidia zelf laten meten. Als de waarde klopt is dat niet extreem hoog. Ik heb twee van die videokaarten erin zitten en mijn temperaturen zijn iets lager. Heb je wel beide PCI-E stroom kabels aangesloten?

De temperatuur kun je met Nvidia zelf laten meten. Als de waarde klopt is dat niet extreem hoog. Ik heb twee van die videokaarten erin zitten en mijn temperaturen zijn iets lager. Heb je wel beide PCI-E stroom kabels aangesloten?

Ja ik heb beide stroom kabels aangesloten.

Ik heb het overigens net met PC wizard gemeten, die gaf 69 graden aan. In PC wizard staat ook dat de GPU fan maar op 40% draait, kan ik dat ergens veranderen?

Ik zal je advies opvolgen Pasja, bedankt.

Laatst bewerkt:
Kijk eens in het configuratiescherm van Nvidia, daar kun je ook je fan speed regelen.

Dus ik de nvidia drivers uninstalleren (dit was een file van 1 gb) en daarbij viel mijn internet en netwerk ook weg. Maar goed, ik daarna de drivers opnieuw geinstalleerd met windows automatisch dingetje, en die gaf toen een paar errors aan van, kan dit en dit bestand niet vinden.Dus ik heb systeem herstel gedaan, want dat leek me beter.

Is het misschien een idee om de drivers te uninstalleren met driver cleaner?

Ik weet niet meer wat voor error ik kreeg, maar het was iig iets van dat hij een paar bestanden niet in de nvidia map kon vinden.
Overigens ging het installeren van de videokaart toen ik hem kreeg ook fout, kreeg een paar errors(weet niet meer wat), maar de installatie ging wel door.

Hmm, had wel handig geweest te weten welke errors dat waren. Heb je ook problemen met het installeren van de volledige drivers, van de Nvidia site af?

Ja, dat waren die drivers.

Daarom leek mij het een goed idee om driver cleaner te gebruiken?

Zou je normaal niet nodig moeten hebben, als je via configuratiescherm > software, de NVIDIA-drivers verwijderd.

Ja, dat had ik dus gedaan, maar zoals ik al zei, het internet en netwerk valt dan ook weg. De grootte is 964 mb.

Daarvan ontgaat mij dus even de logica (internet wegvallen) Ik ben zoekende en denkende maar kan even niets bedenken.

Buiten het wegvallen van Internet een driver van bijna 1GB kan ik me ook niet voorstellen van NVIDIA. Gebruik al jaren kaarten van hun en heb nog nooit zo'n grote driver moeten installeren.

Ik heb ook geen idee waar het vandaan komt, het viel me niet eens op dat die zo groot was, tot nu dan.

edit: ik denk dat de NVIDIA nForce Networking Controller daar ook bij zit. Vandaar dat dus het internet wegvalt als ik deze uninstall?

Laatst bewerkt:
Dus ik de nvidia drivers uninstalleren (dit was een file van 1 gb) en daarbij viel mijn internet en netwerk ook weg. Maar goed, ik daarna de drivers opnieuw geinstalleerd met windows automatisch dingetje, en die gaf toen een paar errors aan van, kan dit en dit bestand niet vinden.Dus ik heb systeem herstel gedaan, want dat leek me beter.

Is het misschien een idee om de drivers te uninstalleren met driver cleaner?
Heb je wel éérst de adapter zelf in apparaatbeheer gedeïnstalleerd?
Doe dat dan alsnog eerst en start daarna eens Ccleaner op en doe daar eerst de checks. Ken je Ccleaner niet (werking) roep dan even, even ik heb recentelijk een klein tutorialtje geschreven.

Ken je Ccleaner niet (werking) roep dan even, even ik heb recentelijk een klein tutorialtje geschreven.
[Offtopic modus]Misschien iets voor onze nieuwsbrief?[/Offtopic modus]

@lollyftw, vooruitlopend op je bekendheid / onbekendheid met Ccleaner, een kleine handleiding die géén ellende aan je systeem veroorzaakt (een handleiding even naar jouw situatie gepersonaliseerd):

Rechtsboven, op de dikke groene pijl klikken, Klik

Ok dan.

Installeer Ccleaner.

Begin daarna met het in de verkenner aanmaken van een mapje genaamd backup. Maak die nieuwe map in program files, in de hoofdmap van Ccleaner, anders gezegd, maak een nieuwe map IN Ccleaner en noem 'm backup.

Als dit is gebeurd, klik op het icoontje van Ccleaner (buroblad) en start de tool.
Klik onderin op (1) "Analyseer" en vervolgens rechtsonder op "opschonen". Wacht tot de actie is voltooid.

Klik nu links in beeld op het icoontje van (2) register (blauwe blokjes) en daarna onderin op: "scan naar problemen". Laat de tool zijn werk doen en als het gereed is kies je rechtsonder voor: "herstel geselecteerde problemen".

Ccleaner antwoordt met : "Wilt u de wijzigingen etc. etc. opslaan in een backup bestand?"
Kies : "Ja."

Ccleaner antwoordt met een popup. Check of de backup in de goede map terecht komt. -> de map die je zelf hebt aangemaakt, zo nee, zorg dat in het venstertje jouw eigen gemaakte backupmap als doelmap komt te staan.

Hierna verschijnt een venstertje met 3 opties, kies de middelste: "Herstel alle geselecteerde fouten".

Er wordt om een bevestiging gevraagd, kies "Ja".

Als de klus geklaard is, doe je ditzelfde nog een keer! Dit herhaal je totdat er geen fouten meer worden gevonden.

Klik vervolgens links in beeld op het icoontje van gereedschap (baco).
Selecteer in de lijst de progjes (in jouw geval eventueel daar staande Nvidia software) die je kwijt wilde / of kwijt wilt. (Voorzichtig! Verwijder alleen die progjes, waarvan je zeker weet dat je ze kwijt wilt!) Als je in het baco menu gaat rommelen, krijg je van mij garantie tot de voordeur.................!!!

Herhaal daarna nog eenmaal stap 1 en 2 zoals hierboven vermeld (analyseer en scan naar problemen actie)

Nu zou de Nvidia software weg moeten zijn.

Voer verder geen enkele andere optie van Ccleaner uit, je zou je systeem ermee omzeep kunnen helpen. Doe alleen wat ik je adviseerde, dan kan er niets mis gaan.

Bedankt voor je guide, Pasja.

Maar als ik die NVIDIA drivers nu deinstalleer dan valt mijn internet ook weer weg denk ik? Misschien omdat de netwerk controller er ook bij in zit?

Ik kan mij ech heel weinig (eigenlijk niets) voorstellen bij een netwerk controller die verwijderd wordt als je de Nvidia Videokaart (adapter) software verwijderd TENZIJ je een Nvidia chipset hebt, maar de drivers dáárvan moet je natuurlijk niet verwijderen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan