Xfx gtx260

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb inderdaad een nvidia chipset.

Hierbij nog een screenshotje:

Bijlagen

• nvidia.jpg
    nvidia.jpg
    95,6 KB · Weergaven: 32
Ik weet al wat er aan de hand is waardoor de netwerkcontroller de geest geeft, jouw moederbord heeft de NVIDIA® 750i SLI-chipset.
Als je dus dingen van Nividia verwijdert, waak er dan voor dat je niet de drivers van de chipset verwijderd.

Het gebeurt mij niet zo heel erg vaak, maar ik sta nu even met de b. vol tanden. Ik weet dus niet welke van de 3 je zonder meer kunt verwijderen, zonder dat er andere problemen ontstaan. Eigenlijk anders gezegd: de Forceware zouden de grafische kaart drivers moeten zijn, maar er staat ook Network bij en daardoor sta ik even met een b. vol tanden.
Als je het aandurft, zou ik als het mijn machine was, ze alle drie verwijderen en dan, NADAT óók in aparaatbeheer de grafische adapter is verwijderd, Windows opnieuw opstarten en hopen (daar geloof ik wel een beetje in) dat Windows alles opnieuw oppikt.

Zo niet, dan zal ja handmatig de moederborddrivers (chipset drivers) vanaf de Asus CD en / of middels een driverdownload van hun website opnieuw moeten installeren.

Laatst bewerkt:
Ik wil dat wel proberen, heb de cd's toch nog liggen.
Ik plaats daarna hierwel of het gelukt is of niet.

Bedankt voor de hulp.

Ik heb ze allemaal verwijderd, en daarna heeft windows alleen de videokaart driver geinstalleerd, althans, dat zag ik. Maar toen ik in software keek zag ik NVIDIA driver staan van grootte 1111 mb, met daaronder, NVIDIA PhysX. Die derde is weg, misschien zit deze nu in de eerste?
Maar de installatie verliep goed, zonder problemen.
Ik zal binnenkort weer kijken of ik nog strepen krijg tijdens gamen.

Ik hoop idd voor je dat het "zieke" bestand nu weg is. Laat svp nog even weten hoe het e.e.a. gaat de komende dagen.

Overigens, ik wilde eerst de gedownloade driver installeren, omdat windows hem niet automatisch installeerde. Bij die installatie ging het wel allemaal fout, hij ging vragen of hij bestanden mocht vervangen, en uiteindelijk kreeg ik een fout(rapport). Maar dit laat ik even terzijde, eerst even de komende dagen aankijken.

Ik heb niet alle berichten in dit topic teruggelezen, maar de kans dat de kaart gewoon een fabrieksfout bevat is ook nog denkbaar?

Zou ook goed kunnen, maar dat merk ik de komende paar dagen wel. Kan ook altijd nog computer formatteren (was hij toch al aan toe) zodat je zeker weet dat alles weg is ;)
Als het een fabrieksfout is dan zal ik het toch op meerdere computers moeten testen.

Nvidia drivers stonden (staan?) erom bekend dat ze bij het updaten (zonder de oude eerst grondig te verwijderen) nogal eens probleempjes veroorzaken. Ik zou vooralsnog geen format doen, dat lijkt mij ietwat te snel.

Nee, maar dit is niet de enige reden waarom ik hem zou formatteren, vandaar ;)

Klein update-je:

Tot nog toe geen last meer gehad van de problemen, al heb ik nog niet intensief gegame'd, maar hoop dat het zo blijft =)

Kijk eens in het configuratiescherm van Nvidia, daar kun je ook je fan speed regelen.

Ik heb overigens gezocht in het configuratiescherm en heb niets kunnen vinden over de fan speed veranderen.......
Hoe kan ik dit alsnog veranderen eventueel?

Laatst bewerkt:
UPDATE:

Net een kleine 20 minuten call of duty 2 gespeeld en het probleem deed zich weer voor. Ik begin nu een beetje te geloven dat het een fabrieksfout is.

Mvg,

Nogmaals een update:

Net even 40 min. Far Cry 2 gespeeld, nergens last van.
Heb daarvoor met RivaTuner de GPU fan naar 60% gezet en nu wordt de kaart maar 54 graden.
Raar?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan