xfx HD5570 kan geen games opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

sander13

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2009
hallo allemaal,

naar eindleiding van mijn vorig topic waarin ik vroeg wat een mooie videokaart + voeding was. nu heb ik vandaag mijn video kaart en voeding binnen gekregen. maar nu kan ik geen games opstarten. bij elke game krijg ik een foutmelding. dit is wat ik gedaan heb.

http://azerty.nl/producten/product_detail/?ID=302594

http://azerty.nl/producten/product_detail/?ID=331200

- ik heb de nvidia (mijn eerste kaart een 9300ge) drivers via deze computer verwijdert.

- ik heb driver sweeper gedownload en de computer in veilige modus opgestart en de rest van nvidia verwijderd.

- daarna heb ik de kaarten + voeding verwisseld. die zitten nu beide goed en werken ook goed.

- computer aangezet en de cd erin gestopt. maar wanneer ik de cd erin stopte zij hij dat hij geen product gevonden had. maar ik ben verder gegaan.

- vanaf de site de drivers gedownload: Windows 7/Vista 64-bit Catalyst - Catalyst Software Suite for HD-5000 models
versie: 10.11 (Size: 77.62 MB)

- ik heb de drivers geinstaleert en de pc opnieuw opgestart.

- maar nu komt het probleem. ik kan cod mw2 & black ops. ook combat arms kan ik niet opstarten. (met de rest van de spellen nog niet geprobeerd)

met cod mw2 & black ops krijg ik dit:
directX encountered an unrecoverable error.

check the readme for possible solutions.

maar waar staat die readme???

- mw2 & black ops opnieuw instaleren werkt niet

- ik heb ook nog directX 10 gedownload maar dit werkt ook niet. eigelijk zegt hij dat er al een gelijkwaardige gevonde is. of zou dit het probleem kunnen zijn. omdat deze kaart directX 11 suport heeft. maar die wil ik liever niet downloaden omdat mijn internet niet al te snel is en dan moet ik mijn pc vanacht weer aanlaten.

iemand die mij kan helpen :D

Heb je DirectX vanaf de installatie cd van Call of Duty geinstalleerd?

nee. volgens mij niet. maar ik heb black ops en mw2 nu beide al opnieuw geinstaleerd. en het helpt niet.

Ik weet het niet zeker maar moet je de optie directx installeren niet apart aanvinken bij het installeren?

het probleem is opgelost :D ik heb gewoon de drivers opnieuw geinstaleerd. nu heb ik nog 1 vraag alleen. ik kan mw2 multiplayer niet opstarten. ik start hem op ik krijg het steam schermpje en daarna zon windows melding waar ik op toestaan druk. en daarna gaat het steam schermpje weg. mijn steam kleur gaat even op groen dus hij start dan wel op. maar in 2 seconden is die weer blauw en gebeurt er ook niks.

Sander,
Haal even alle ATI software van je pc af.
Dus alles, wat je verwijdert via Configuratiescherm.
Daarvoor moet je eerst even alle snelkoppelingen op het bureaublad verwijderen.

Zet daarna eerst Catalyst Control Center (de meest recente versie) erop.
Daarna DirectX 11.

het werkt al goed :o alleen mw2 multiplayer niet. of was dat daarvoor bedoelt? :P

btw. ik zal vanavond wel ff directx 11 downloaden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan