XFX hd5870 werkt niet meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

lennaert720

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2016
Hoi,

Ik heb gisteren tweedehands een videokaart gekocht namelijk een XFX HD5870.
Daarop zat een ander koelsysteem dan het standaard koelsysteem. Op zich geen probleem, alleen werd de kaart hierdoor meteen een stuk groter waardoor ik ruimte te kort kwam. De fabriekskoeler werd meegeleverd, deze heb ik netjes op de videokaart gezet, met koelpasta etc. Nu wil het zo zijn dat helemaal geen beeld meer krijg. En voor het vervangen van doe koeling deed de videokaart het wel. Ik weet 100% zeker dat ik geen fouten heb gemaakt bij het vervangen van de koeling.
Nu hoop ik dat iemand hier een oplossing heeft zodat ik met dit probleem aan de slag kan.

oja, hier mijn systeem specificaties:

moederbord: ASUS m2n-32 SLI de luxe
Processor: AMD athlonX2 64 6000+
Geheugen: 4 GB DDR2
videokaart: XFX HD 5870
Voeding: OCZ modextream 500 watt.

Zonder kaart opgestart gehad met de monitor aan de onboard?
Bij booten hoor je wel 1 bios beep?

Ook gedaan zonder videokaart, onboard kaart zit niet op dit moederbord. Hoor eerst 1 lange beep gevolgd door 3 korte.

Kaart in een andere PC proberen, die code geeft aan dat er geen videokaart in zit.

Dat moet ik nog doen, ken maar 1 iemand wie zijn voeding zwaar genoeg is.
Maar wel gek toch dat, de kaart het eerst wel deed en nu met een andere koeling niet?
Of is dat gewoon toeval?

kijk eens op de videokaart zelf is die koeling is die aangesloten (via kabel ofzo).

check alle fans of zij goed zijn aangesloten. ook cpu fan enz.

Jazeker alles is aangesloten. De fan van de GPU en ook van de CPU draaien. Alles is echt aangesloten zoals het zou moeten.
Ik vind het zo gek, dat het eerst allemaal werkte en nu niet.

Tja, kan altijd, statisch b.v. en even de vram aangeraakt.

Maar goed, voeding in andere PC maakt niet uit bij booten.

Okay dat kan ik idd nog proberen.
Want die voeding van die PC is 450 watt. en deze kaart heeft minimaal een voeding van 500 watt nodig.

okay, dan zal ik de gene die vanavond langs komt vragen zijn PC mee te nemen. Heb zelf namelijk geen andere pc in huis.

Is de eventueel extra voedings-aansluiting ook aangesloten..?

Laatst bewerkt:
Heb met een andere kaart getest dat werkt wel. Geef de kaart nu mee aan een kennis, die gaat hem dan testen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan