XFX nForce 780i 3-way SLI

Status
Niet open voor verdere reacties.

BMooldijk

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2008
Ik heb een vraag over de moederbord XFX nForce 780i 3-way SLI.

Klopt het dat je bij deze moederbord ook persee SLI geheugen moet nemen,
want anders werkt het niet?

Greetz

BMooldijk

Sorry ik heb volgensmij verkeerd gelezen :

dit lees ik bij alternate :

Had een EVGA 680i SLI voor deze en moet teleurgesteld zeggen. Dit bord is géén stuck beter als de 680i... bleek zelfs een downgrade te zijn voor mij! Waar de 680i géén problemen had met 4x2GB Corsair Dominators 1066, om deze in "SLI-Ready Memory" modus te laten lopen, kan dit moederbord schijnbaar niet aan voldoen! Message: "SLI-Ready Memory detected, disabled - 4slot not supported" Dus dit bord gaat terug. Schijnbaar slechte support van XFX komt er boven op. support tickets zijn tot op heden niet beantwoordt. Ik ga terug naar EVGA! Voor de rest echter zelfde uber bord als de 680i met héén weinig verschil en nog steed een aanrader voor iederéén die de 4 slots niet vult me SLI-Ready Memory.

Oftewel deze moederbord is niet geschikt voor SLI-Ready geheugen?
Maar is 4 gb SLI-Ready geheugen met 800 Mhz beter als gewone 4 gb geheugen met 800 Mhz?

Greetz

BMooldijk

nee het is normaal alleen SLI geheugen heeft EPP

ik zou het echt niet weten hoor ....:confused:
zoek op google eens naar OCZ EPP

Ik snap het een beetje wat het is.
Maar OCZ 2 GB DDR2-1200 Kit is toch slimmer om te nemen dan OCZ 4GB DDR2 800Mhz Reaper CL4 Kit?

Greetz

BMooldijk

als je niet gaat overclocken is 800mhz genoeg
ga je dat wel dan zou ik op zoek gaan naar 4gb 1200Mhz geheugen want 4gb is handig in deze tijd :)

Hoi,

Maar als ik de site van het moederbord moet geloven (tenminste dat begrijp ik er uit) moet dat wel epp geheugen zijn anders draait het moederbord op 800 Mhz geheugen.

Modag

Dit staat er op die sitevan XFX: Memory w/ EPP (MHz) N/A 1200 MHz
dus dat kan wel kloppen ja, dat het dan EPP moet zijn.

Maar is het slim om je geheugen te oc'en?
ben je dan wel je garantie kwijt neem ik aan?

Maar als het slim is om me geheugen te oc'en,
wat is dan een goeie 2gb of 4gb DDR2-1200 Mhz geheugen?

Greetz

BMooldijk

ja je kan je geheugen ocen maar niet alle geheugen bankjes willen van 800 -- > 1200 halen
dus ik zou gewoon dit geheugen nemen : http://www.azerty.nl/8-174-88988/ocz2rpr12002gk.html
die heeft ook EPP en is geclockt op 1200Mhz!

Wil je meer dan 1200Mhz
dan moet je naar een 790i bord kijken en DDR3 geheugen (dan heb je minimaal 1333mhz)

Bedankt, die geheugen had ik ook gekozen op Alternate,
Alleen op alternate staat het er niet bij dat die geheugen EPP heeft.

Ik zou dolgraag de 790i moederbord nemen, alleen ik heb geen liggende gelden:D
of je moet een andere goeie moederbord weten wat ddr3 kan en ong evenveel kost;)

Greetz

BMooldijk

Oke, dat begrijp ik;)
er zijn trouwens wel meer borden voor 200 euro met DDR3 alleen die hebben geen SLI / Nforce chipset.... dus je kan geen sli draaien

Laatst bewerkt:
Ja ik wil wel SLI, dus enigste oplossing is dan die 790i, maar dat vind ik te duur.
maar de 780i is ook goed.

In iedergeval bedankt voor alle hulp.

Greetz

BMooldijk

idd is de 780i genoeg
veel plezier met je nieuwe pc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan