xhtml volgorde elementen

• Onderwerp starter Onderwerp starter keej
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

keej

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2007
Als ik in mijn document een lijst (<ul>) binnen een alinea (<p>) begin dan geeft de w3-validator de foutmelding "document type does not allow element "ul" here; missing one of "object", "applet", "map", "iframe", "button", "ins", "del" start-tag". De uitleg erbij begrijp ik dan niet helemaal goed. Waarom is dit niet toegelaten, wat is dan wel toegelaten, is het niet logisch of zo om een lijst binnen een paragraaf te plaatsen?

Welk doctype gebruik je?

Waarschijnlijk moet je het zo doen:
HTML:
<p>
Lap tekst
</p>
<ul>
 <li>item</li>
</ul>
<p>
Meer tekst
</p>

Ah zo. Maar als een opsomming nu eens bij een bepaalde alinea hoort?

Ik gebruik XHTML 1.0 Transitional.

Dit kan ik dus zo oplossen, maar een andere fout die ik niet zo kan oplossen is dat bij een andere pagina de validator zegt dat ik blijkbaar geen <table> binnen een link <a> mag plaatsen. Echter is het zo dat effectief wanneer de muis ergens op de tabel klikt dit een link moet zijn naar een pagina. Ik heb het dus nodig. Ik heb de link nu eens op "display: block" gezet (in een poging om aan de suggestie onderaan bij de foutmelding tegemoet te komen), maar dat heeft ook niet gewerkt.

Van bovenstaande code gaat w3 zeker zeuren. Mijn doctype is xhtml (<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">).

En van een tabel een link maken (zie boven)? Hoe kun je daar het "zeuren" van w3 stoppen? Heeft dat eigenlijk iets te betekenen dat de validator dit als "fouten" bestempeld?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan