Xiaomi Redmi 1s. Melding "launcher laden"

Status
Niet open voor verdere reacties.

snijworst

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2006
Ik heb een Xiaomi Redmi 1s die mij prima bevalt.
Eén dingetje echter; meestal na t internetten, met de standaard browser of met Chrome, ga ik terug naar t startscherm en dan krijg ik de melding "launcher laden". De foon "lagt" dan even en toont na een paar tellen t startscherm.
Vervelend want het ding heeft prima specs. Er staan normale apps op, geen rare dingen, maar t is net of het een RAM-issue is.
Ik laat geregeld een cleaner zzn werk doen maar t lijkt allemaal niet te helpen.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Screenshot_2014-09-12-07-50-42.jpg

Laatst bewerkt:
Als het OS van de Redmi zo is ingericht dat er redelijk agressief achtergrond apps worden afgesloten dan zie je dit wel gebeuren. Met 1GB RAM zou je verwachten dat een beetje multitasking moet kunnen.
Gebeurt dit ook wanneer je de telefoon net start en dan gelijk gaat internetten of is het alleen als er ook allerlei andere apps gestart zijn (geweest)?

Nee. Direct of vlak na t opstarten niet. Wel als hij al een tjdje draait.
Het is trouwens met meerdere apps. Na t mailen, google playstore, facebook...

Ik heb al wat "overbodige" apps verwijderd en opstartmachtigingen ingetrokken maar dat helpt allemaal niet echt.

Grote kans dat het dan aan de hoeveelheid beschikbaar werkgeheugen ligt i.c.m. de ROM zoals Xiaomi die uitlevert. Lijkt mij dus ook een RAM-issue zoals je zelf in eerste instantie al aangaf.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan