• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Xlookup voor afbeeldingen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

RWMJ

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2022
Berichten
25
Hallo,

Ik zoek een manier om een afbeelding te retourneren in een lijst.
Wanneer er in cel A1 een docent wordt geselecteerd, dan wil ik dat er in B1 de bijbehorende foto komt te staan. (Zie tabblad datavalidatie)

Hoe zou ik Excel een afbeelding kunnen laten retourneren?
Heel erg bedankt.

Groeten,
RWMJ
 

Bijlagen

  • Helpmij Excel foto retourneren.xlsm
    44,1 KB · Weergaven: 12
Hoe zou dit in de praktijk gebruikt gaan worden?
De foto's op het werkblad Datavalidatie moeten wel aan een cel gekoppeld worden om ze aan een docent te kunnen koppelen.


Het is eenvoudiger om een map met foto's aan te leggen waarin de filenaam van de foto de naam van de docent bevat, bijvoorbeeld Robin.jpg.
Bij het selecteren van docent Robin in de validatiedropdown kan dan de foto Robin.jpg in de kolom ernaast geplaatst worden en aan de betreffende cel gekoppeld worden.


E.e.a. zal met een stukje VBA code gerealiseerd moeten worden.
 
Zou ik zeker doen, al die foto’s in je bestand maken het bestand onnodig groot
 
Bijgaand een opzetje, Exceldocumentje + 3 docentenfoto's.
Alle vier in dezelfde map uitpakken.
 

Bijlagen

  • DocentFoto.zip
    29,6 KB · Weergaven: 16
Hoe zou dit in de praktijk gebruikt gaan worden?
De foto's op het werkblad Datavalidatie moeten wel aan een cel gekoppeld worden om ze aan een docent te kunnen koppelen.

Ik wil graag het excelbestand gebruiken voor een samenvoegdocument (word). De image die in kolom B wordt dus een samenvoegveld: <<Foto>>.

Simpel gezegd

Doel: administratie verminderen (invullen van vaak dezelfde informatie in examenstukken)
Proces: samenvoegbestand (word) aan Excel koppelen met invoegvelden. (3 stukken tekst en 1 afbeelding)
Probleem: invoegvelden nemen alleen waarden, terwijl ze ook 1 foto moeten kunnen invoegen om mijn probleem op te lossen.

Heel erg bedankt voor de hulp zover, ik ga kijken of het invoegveld dit meeneemt.
 
Bijgaand een voorbeeldje hoe het zou kunnen.
Een Exceldocument met macro's waarin de docent geselecteerd wordt en een Worddocument met bladwijzer Foto waar de foto van de docent geplaatst wordt. Maakt gebruik van de foto's uit #4.
 

Bijlagen

  • TestFoto.xlsm
    27,7 KB · Weergaven: 19
  • Testfoto.docx
    13,5 KB · Weergaven: 12
Bijgaand een voorbeeldje hoe het zou kunnen.
Een Exceldocument met macro's waarin de docent geselecteerd wordt en een Worddocument met bladwijzer Foto waar de foto van de docent geplaatst wordt. Maakt gebruik van de foto's uit #4.

Dit is amazing, heel erg bedankt! Ik ga het nu eens in de praktijk brengen :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan