• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

XLS bestand openen op XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Raoul_United

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2003
Hallo,

Op mijn oude computer stonden wat spreadsheet bestanden, indertijd gemaakt via Microsoft Office97, deze XLS bestanden heb ik op een diskette opgeslagen, nu kan ik deze spreadsheets niet meer via mijn huidige computer (Windows XP) openen.

Hoe kan ik deze voor mij belangrijke bestanden toch overzetten/openen??

Alvast Bedankt

Dat zou als de bestanden nog goed zijn moeten kunnen. Wat voor office gebruik je nu? Staat excel op je computer? Krijg je nog een melding?

Ik kan een in Microsoft Works gemaakt bestand niet openen

Bestanden die zijn gemaakt in Microsoft Works versie 3.0 of hoger kunnen niet rechtstreeks worden geopend in Excel 2000 of latere versies. Als u een Works-bestand wilt openen in Excel, opent u het bestand eerst in Works en gebruikt u de opdracht Opslaan als om het bestand te converteren naar een van de hieronder genoemde bestandsindelingen. Sluit vervolgens het Works-bestand en open de geconverteerde versie in Excel.

Works voor Windows 2.0/Works voor DOS SS
Excel SS
Lotus 1-2-3
Als u een databasebestand uit Microsoft Works wilt openen in Excel, moet u dit bestand eerst als dBASE-bestand opslaan in Microsoft Works en vervolgens het dBASE-bestand in Excel openen.

Bovenstaande tekst staat in Excel-Help.
Typ in de Antwoord wizard: "MS Works"

Wat kan je nou niet openen. Eerst zeg je dan je een excel bestand niet kan openen. Nu zeg je dat je een works bestand niet kan openen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan