• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

XLS bestand vergelijken in .doc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Noordpoolhaas

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2006
Ik heb een tabel in Excel en wil met termen uit die tabel diezelfde codes opzoeken in Word documenten om te weten te komen of al die codes voor komen in de Word documenten. BV komt OL1B-2201 in de tabel ook voor in de Word documenten.
Iemand een idee?

Laatst bewerkt:
Beste Noordpoolhaas,

Het lijkt mij het beste als je de tabel in Word kopieert en plakt in Excel. Vervolgens kun je met vert.zoeken of aantal.als vergelijkingen maken.
Of is het een terugkerende actie?

Groeten,
Richard

Hallo Richard1970

Bedankt voor je reactie. Even ter verduidelijking: In Word staan de kreten die ik wil vergelijken gewoon in een zin opgenomen dus kris-kras door de tekst heen. Die "kreten" wil vergelijken met de tabel in Excel. Aangezien zowel de teksten in de diverse Word bestanden nogal groot zijn en de tabel in Excel eveneens groot is vraagt dit om een oplossing per computer. Alleen de vraag is hoe los je dit op?

M.v.g. Noordpoolhaas

Sorry, dit gaat mijn pet te boven als het tussen Word en Excel moet gebeuren.
Als ik zo'n klus zou moeten doen, dan zou ik alle woorden uit Word kopiëren naar Excel, en dan eventueel via Data > Tekst naar kolommen, ervoor zorgen dat er in een cel maar één woord staat. En tenslotte met aantal.als of vert.zoeken controleren of een woord uit Word in de tabel van Excel staat.
Desnoods zorg je er in een kopietje van het Word-bestand voor dat iedere spatie vervangen wordt door een tab-teken of een harde return. Dat vereenvoudigt de handelingen om in Excel één woord per cel te krijgen.

Succes,

Richard

Wil je gebruik maken van VBA ?

Zo niet, sla het excelbestand op als een txt. bestand.
Open Word; importeer de txt gegevens van Excel. Maak van dit Wordbestand een concordantiebestand.
Sla dat op; open het document waarin je wil zoeken, definieer dat je een index wil maken. Koppel daarvoor het concordantiebestand aan je document en in de index verschijnt welke woorden uit het Excelbestand in het wordbestand op welke plaats hoevaak voorkomen.

Wil je gebruik maken van VBA ?

Zo niet, sla het excelbestand op als een txt. bestand.
Open Word; importeer de txt gegevens van Excel. Maak van dit Wordbestand een concordantiebestand.
Sla dat op; open het document waarin je wil zoeken, definieer dat je een index wil maken. Koppel daarvoor het concordantiebestand aan je document en in de index verschijnt welke woorden uit het Excelbestand in het wordbestand op welke plaats hoevaak voorkomen.

Hallo SNB

Bedankt voor je reactie maar.......Hoe doe je dit? BV het maken van dat concordantiebestand en het maken van een index in Word?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan