Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Privacywetgeving
Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.
Sub MetaCom_Asfalt()
Pad = "C:\Users\jan\Documents\ACOB weegdata\MetaCom weegdata\CSV bestanden"
Workbooks.Open(pad & "\ACOB_asfalt_00_2022.xls").Sheets(1).Cells.Style = "Normal"
Weeknr = Format(InputBox("Weeknummer: "), "0#")
With ActiveWorkbook
.SaveAs Pad & "\" & "ACOB_asfalt_" & Weeknr & "_2022.xls"
.SaveAs Pad & "\" & Replace(.Name, ".xls", ".csv"), xlCSV, , , , , , , , , , True
.Close False
End With
End Sub
Sub M_snb()
c00 = "C:\Users\jan\Documents\ACOB weegdata\MetaCom weegdata\CSV bestanden\ACOB_asfalt_00_2022"
With GetObject(c00 & ".xls")
.SaveAs Replace(c00, "_00_", "_" & [weeknum(today(),21)] & "_"), 23, , , , , , , , , True
.Close 0
End With
End Sub
Dan zit daar vast ook een CSV-optie bij, zodat je uiteindelijk alleen de naam van het CSV-bestand hoeft te wijzigen..ik kan deze eindgegevens exporteren naar div formaten
Sub M_snb()
name "G:\OF\voorbeeld.csv" as G:\OF\voorbeeld" & [weeknum(today(),21)] & ".csv"
End Sub
Omdat de naam die jij gebruikt geen standaardnaam is, geloof ik daar geen bal van.helaas zit er geen optie in om het bestand steeds een andere naam te geven.
Wat als je dat aanhalingsteken achter de punt eens weghaalt ?
Dus vandaag is week 10, de gegevens uit het bestand behoren tot week 9.
Sjonge, dat is toch totaal oninteressant. Dit doe je wekelijks, dus bestanden krijgen nooit dezelfde naam en daar ging het toch om. ?
Bij de verdere verwerking gaat het niet om de naam van het bestand maar om de gegevens erin en die zijn per regel (record) voorzien van een datumveld.
Mij is wel duidelijk hoe jullie werken, maar jij moet eerst nog proberen onze suggesties beter te begrijpen.
Ik vind het niet erg als je je ook een beetje verdiept in de code die ik in mijn voorlaatste bericht plaatste.
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.