• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

xlsx of xls

• Onderwerp starter Onderwerp starter tjima
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

tjima

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2001
Hallo een vraagje .
ik heb soms een exel bestand met XLSX bestand en die kan ik niet zomaar openen . zoals ik dat doe met XLS. hoe kan dat.
ik heb Office Professional Plus 2019

tjima

Laatst bewerkt:
Een xlsx bestand kan je altijd openen in Excel sinds Office 2007.
Wat bedoel je met "niet zomaar"?

Staan je verbindingen wel goed? Als je rechtsklikt op een bestand, zou je bij <Openen met> Excel moeten zien staan. Zo niet, kun je Excel alsnog toevoegen.

Hallo edmoor

precies wat octafish zegt . kan deze bestand alleen openen in verkenner via openen met .

wanneer ik exel bestand met xlsx exstentie wil openen via exel dan zie ik deze icoon zie foto
ScreenHunter 87.png dan kan ik het niet openen in in exel.

Tjima

Dan is dus, wat Octafish al bedoelde, de xlsx extensie niet aan Excel gekoppeld.
Dat kan je instellen bij: Standaard-apps per bestandstype kiezen
Of doe een herstel van je Office installatie.

Ok edmoor

wil ik proberen
waar vind ik herstel van je Office installatie. of Standaard-apps per bestandstype
Tjima

Doe die tweede. Typ Standaardapps in het zoekvak. Kies linksboven en dan Standaard-apps per bestandstype en zet bij xlsx > Excel.

Het kan ook via de Startknop > Instellingen > Apps etc.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan