• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

XLSX opent niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gillian

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 dec 2000
ik heb een probleem met openen van XLSX en ook met XLS.
werk met Win7 en Office 2007
dit alles is nadat ik Win7 op mijn pc heb geinstaleerd
heb div Exel files op mijn pc staan als ik er op klik openen ze niet beide extensies weigeren te openen
als ik op een XLS klik en openen met doe en dan in de lijst exel uizoek werkt dat wel
doe ik dit met de XLSX dan werkt dit niet

doe ik met de linkermuis klikken dan nieuw staat Exel er niet bij
ga ik naar start/alle programma`s/microsoft Office dan staat daar wel exel bij en als ik daar dan op klik opent er een exel als ik die dan opsla en weer wil openen werkt het ook niet ook niet met openen met.

ik heb het programma Compatibiliteitspakket voor Microsoft Office 2007 gedownload en geinstaleerd ook dat helpt niet.

diverse malen alles gedeinstaleerd en opnieuw geinstaleerd maar niets helpt

iemand die raad weet

Ps
met word files geen probleem die openen gewoon

Kijk eens of de extensie goed staat.
Configuratiescherm → Mapopties → tab Bestandstypen, en zoek .xls extensie.
Daar staat achter "Openen met".
Als hier niks achter staat kun je door op de knop "Wijzigen" door het programma erbij te zoeken.

Succes.

Kijk eens of de extensie goed staat.
Configuratiescherm → Mapopties → tab Bestandstypen, en zoek .xls extensie.
Daar staat achter "Openen met".
Als hier niks achter staat kun je door op de knop "Wijzigen" door het programma erbij te zoeken.

Succes.

als ik doe wat jij voorsteld staat er nergens Mapopties ik werk met Win7

Zoek in de Help van Win7 eens op "bestandstypen wijzigen" (zonder de qoutes).
Of:
1: Klik met de rechtermuisknop op het bestand dat u wilt wijzigen en klik vervolgens (afhankelijk van het type bestand) op Openen met of wijs Openen met aan en klik op Standaardprogramma selecteren.

2: Klik op het programma dat u wilt gebruiken om het bestand te openen.

3: Schakel het selectievakje Dit type bestand altijd met dit programma openen in en klik op OK als u wilt dat alle bestanden van dat type in hetzelfde programma worden geopend.

Laatst bewerkt:
Zoek in de Help van Win7 eens op "bestandstypen wijzigen" (zonder de qoutes).
Of:
1: Klik met de rechtermuisknop op het bestand dat u wilt wijzigen en klik vervolgens (afhankelijk van het type bestand) op Openen met of wijs Openen met aan en klik op Standaardprogramma selecteren.

2: Klik op het programma dat u wilt gebruiken om het bestand te openen.

3: Schakel het selectievakje Dit type bestand altijd met dit programma openen in en klik op OK als u wilt dat alle bestanden van dat type in hetzelfde programma worden geopend.

1 2 3 had ik allemaal al gedaan werkte niet

en dat zoeken naar bestandstype wijzigen gaf 28 hits maar niets wat me kon helpen

ik ben wat gaan experimenteren
ik heb enkele exel op een stickje gezet op mijn laptop gezet
toen in diverse extensies opgeslagen
toen weer op mijn andere pc teruggeplaatst en die opgeslagen met xml openen dan wel

alleen wat ik heb ingetikt in de oude als 27 staat er nu als 27,00 en als ik dit probeer te veranderen lukt dat niet

omdat ik er niet uitkwam heb ik open office gedownload en geinstaleerd.
in open office kan ik de extensie`s XLS & XLSX wel openen.

nu wil ik het volgende vragen.
de open office file met extensie SCALC.EXE kan je opslaan in div andere extensies

Microsoft Exel 97/2000/xp (XLS)
Microsoft Exel 2003 XML (XML)
Microsoft Exel 95 (XLS)
Microsoft Exel 5.0 (XLS)

als ik een van deze kies kan ik dan deze ook in Office 2003 of Office 2007 openen
als alleen Office 2003 mogenlijk is kan ik dan de files in Office 2003 omzetten naar 2007 formaat

het is een heel gedoe maar er zijn er in totaal maar 45 en omdat ik open office net niet zo fijn vind om mee te werken en ik de orginele van Office 2003 en 2007 en ook de beschikking heb over Office 2007 voor Thuisgebruik en Studenten zou ik het liefst met 2007 of de thuisgebruik en studenten werken

Laatst bewerkt:
Beste Gillian , op verzoek ;)
Ik heb ook windows 7 en office 2007 ik heb geen probleem met het openen van excel bestanden xls of xlsx de windows versie die ik heb is de win 7 home en de office 2007 voor thuisgebruik en studenten .
Ik bekijk de topic later op de avond , moet nog eventjes doorrijden .
@ harry ;) fijne kerst

Bijlagen

• xlsx.jpg
    xlsx.jpg
    89,6 KB · Weergaven: 98
Beste Gillian , op verzoek ;)
Ik heb ook windows 7 en office 2007 ik heb geen probleem met het openen van excel bestanden xls of xlsx de windows versie die ik heb is de win 7 home en de office 2007 voor thuisgebruik en studenten .
Ik bekijk de topic later op de avond , moet nog eventjes doorrijden .
@ harry ;) fijne kerst

ok ik wacht af

heb trouwens nu 2007 voor thuisgebruikers er ook op staan en kan nog steeds niks openen
als ik rechts klik op het buroblad voor nieuw kies staat er wel Word maar nog steeds geen Exel om aan te klikken

en jij ook fijne kerst en een gezond & gelukkig 2010

Laatst bewerkt:
Ik had Daniël even ingelicht via een mail Gillian,

Opdat hij over de meest recente software beschikt, dus die kan er beter naar kijken dan ik.
Maar op het ogenblik maakt hij lange werkdagen.

I.i.g succes gewenst.

Ik had Daniël even ingelicht via een mail Gillian,

Opdat hij over de meest recente software beschikt, dus die kan er beter naar kijken dan ik.
Maar op het ogenblik maakt hij lange werkdagen.

I.i.g succes gewenst.

na een paar dagen aanmodderen heb ik gedaan wat ik eigenlijk al meteen had moeten doen.
maar dacht dat los ik samen met jullie wel op (en in de meeste gevallen is dat ook zo dank zij jullie hulp).
heb de Win7 dvd in de pc gestopt en heb een nieuwe instalatie gedaan.
koste 4 uur om alles terug te zetten (ga na het defragmeteren een herstel image maken)
maar zie op 2 na opende alle exel files weer en is het probleem wat het ook was is opgelost

dus wil ik jullie toch hartelijk bedanken voor de geboden (onmisbare) hulp.

ook wens ik jullie allemaal een ehh twee prettige kerstdagen en een gezond gelukkig 2010 :thumb:

Mooi dat het opgelost is Gillian.

Insgelijk prettige feestdagen en goed 2010.

Ps: Wil je de vraag nog als opgelost zetten.
Bvd.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan