xml aanmaken met gegevens uit access op basis van xsd

Status
Niet open voor verdere reacties.

rebirth

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2008
Berichten
170
Beste leden,

Ik zit met een behoorlijk harde dobber. Ik heb de vraag gekregen om gegevens vanuit een access database in een xml bestand te gieten, op basis van een xsd.
Nu ken ik wel een xml, maar de vraag zelf is me toch een harde dobber. Het is me ongeveer duidelijk wat een xsd is, een soort schema dat aantoont hoe de xml er moet gaan uitzien.
Maar hoe krijg ik het in access zo ver dat ik op basis van die xsd ook effectief een xml bestand kan gaan aanmaken?
Kan iemand me hierbij wat helpen, in de goeie richting duwen, of eventueel wat duidelijke voorbeelden aanhalen? Ik heb zelf al het één en ander gezocht en gelezen, en over xml en xsd heb ik al veel gevonden en gelezen, maar de combinatie met access, daarover kan ik erg weinig terugvinden. Iemand die wat ervaring hiermee heeft en me wat kan helpen?

Alvast bedankt!
 
Een xml is niet veel anders dan een tekstbestand waarin je de attributen beschrijft en de waarden vult. Dat heeft weinig met een xsd van doen. Volgens mij kun je gewoon een xml genereren die dan m.b.v. de xmd netjes wordt ingelezen.
 
Ik krijg er dus echt een punthoofd van. Ik ben nu al weken aan het proberen, maar het lukt me totaal niet. Ik heb nu een database, met daarin de tabellen en velden die in de xml moeten. Ik kan deze ook perfect invullen met de correcte gegevens, maar ik slaag er op geen enkele wijze in om een xml te exporteren die al deze tabellen en velden bevat. Kan iemand me hier wat verder mee helpen, want ik lijk echt wel compleet vast te zitten. Waarom kan ik telkens maar 1 of 2 tabellen exporteren in een xml, en niet allemaal samen, zoals normaal zou moeten?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan