XML bestand aanmaken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat maakt hooguit wat uit voor de ADO versie. Ik heb de code gemaakt voor een 2000 en 2003 database, en getest in 2010 en 2013. Versie 2007 heb ik om uiteenlopende redenen (belangrijkste: gedrocht van een pakket ;) ) links laten liggen, maar ik kan mij niet voorstellen dat er daar als enige anders met ADO wordt omgegaan.

Lijkt me ook niet he. Maar zie je nog iets raars in mijn code?

Ik zie er niks vreemds aan, en je zegt zelf al dat de bestanden worden aangemaakt, en de procedure tot het eind doorloopt.
Je kunt hooguit nog kijken of deze regel wat uitmaakt:
Code:
         Set rst = Nothing
Maar dat mag niets uitmaken...

Nope, commando helpt niet. En de inhoud is ook niet goed:
Code:
<?xml version="1.0"?>
-<xml xmlns:z="#RowsetSchema" xmlns:rs="urn:schemas-microsoft-com:rowset" xmlns:dt="uuid:C2F41010-65B3-11d1-A29F-00AA00C14882" xmlns:s="uuid:BDC6E3F0-6DA3-11d1-A2A3-00AA00C14882">
-<s:Schema id="RowsetSchema">-<s:ElementType content="eltOnly" name="row">
-<s:AttributeType name="XMLregel" rs:writeunknown="true" rs:maydefer="true" rs:nullable="true" rs:number="1">
<s:datatype dt:maxLength="200" dt:type="string"/>
</s:AttributeType><s:extends type="rs:rowbase"/>
</s:ElementType></s:Schema>
-<rs:data>
<z:row XMLregel="<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>"/>
<z:row XMLregel="<Document xmlns="urn:iso:std:iso:20022:tech:xsd:pain.008.001.02""/>
<z:row XMLregel="xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance">"/>
<z:row XMLregel="<CstmrDrctDbtInitn>"/>
<z:row XMLregel="<GrpHdr>"/>

Heb je nog suggesties? Ik snap er onderhand niets van waarom het me niet lukt. Overigens gaat het ook mis als ik gewoon de export functie (scrolldown menu) van de tabel in access gebruik. Ook dat levert geen juiste xml op. Neem jij de xml tags op in je tabel zoals ik gedaan had?

Mvg. Tigo

Juist niet; dat probeer ik nu al een tijdje aan te geven: je exporteert de data uit je tabel naar xml format. En dat verwerk je dan verder. Dat hele gedoe van xml codes in een tabel zetten is in mijn ogen volslagen onnodig. Tenzij je een specifiek formaat aan moet leveren, maar dan nog...

Sorry, snap 'm nu, was tevel bezig met output genereren :). Maar omdat het xml bestand dat ik wil aanmaken specifieke tags heeft, hoe krijg ik die dan in het output bestand? Kan ik op een of andere manier dat speciale format meegeven of zo?

Dat is een beetje een probleem; je kunt maar weinig sleutelen aan het format. Dat zul je met een ander pakket moeten doen. Wellicht dat je daar ook een VBA routine voor kunt gebruiken (je kunt immers een tekst bestand openen. lezen en schrijven) dus misschien moet je dat op die manier oplossen.

Had je overigens al hier gekeken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan