• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

XML-bestand kan niet geïmporteerd worden

Status
Niet open voor verdere reacties.

gGerretje

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2008
Berichten
439
Beste helpers,

Mijn vorige XML-import loopt inmiddels perfect (met nogmaals dank aan edmoor voor de hulp).

Een aantal bestanden wordt echter niet geïmporteerd vanwege een andere opmaak.
Die wil ik nu in het bestand Cancellation.xlsm alsnog importeren.
Bij de eerste import (via menu Gegevens - Van Andere Bronnen - etc) wordt het bestand weliswaat geïmporteerd maar wordt er geen schema (kopregel) aangemaakt.
Volgens mij zou dat automatisch moeten gebeuren.
Bij een volgende import (met rechtsklikkenen dan XML -> eigenschappen kun je niet kiezen voor "Nieuwe gegevens toevoegen aan bestaande XML-tabellen".
Maar ook met overschrijven gaat de import van bestand2 ook al niet goed.

Kan iemand aangeven waar het misgaat.
De XML-bestanden zijn volgens mij toch gelijk van opmaak?
En waarom komt er geen kopregel?

Alvast bedankt voor jullie hulp.
Ger
 

Bijlagen

  • Map1.xlsm
    10,8 KB · Weergaven: 16
  • xml-bestanden.zip
    1.019 bytes · Weergaven: 21
Je bestanden bevatten vier elementen (sender, date, time en orderid) en geen herhalende structuren. Excel maakt bij een import via de Ontwikkelaars tab altijd een schema aan, maar alleen als je xml bestand herhalende elementen bevat ook een tabel met kopregels. Zo'n xml-tabel heeft inderdaad als bijzondere eigenschap dat je gegevens kunt toevoegen.
 
Hallo Frans,

Dank je wel voor je toelichting.
Veel verder brengt het me nog niet maar wat jij aangeeft is dus de reden dat er geen tabel met kopregel kan worden aan gemaakt.
In een vorige vraag ging het om het importeren van bestanden die te maken hebben met de verwerkte orders.
De bestanden waar het nu om gaat betreffen de geannuleerde of gewijzigde orders. Door die verwerking in dit bestand kunnen we een ander inzichtelijk maken.

Heb je wel een idee wat er zou moeten gebeuren om die bestanden automatisch (middels Excel-vba) te importeren?
Die herhalende elementen? Wat moet ik me daarbij voorstellen?
Wat is het probleem bij de nu geüploade bestanden?

Misschien ook wel domme vragen (sorry), maar ik probeer er iemand mee te helpen.

Nogmaals bedankt voor je eerste aanzet.

Groet,
Ger
 
Hoi Frans,

Ik was deze beide sites al tegengekomen tijdens mijn zoektocht.
Helaas niet voldoende om het probleem helemaal op te lossen, maar gelukkig lukte één regel importeren wel.
Vervolgens heb ik na elke import (van één regel dus) de betreffende regel naar een ander blad gekopieerd.
Niet ideaal maar het werkte wel.

Toch bedankt nog voor je suggestie.

Groeten,
Ger
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan